رنجبرزاده:

رزمایش کمک به نیازمندان به عنوان تاکید ولی‌ فقیه باید اجرایی شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رزمایش کمک به نیازمندان به عنوان تاکید ولی فقیه باید اجرایی شود، بر ضرورت سازماندهی و اداره این حمایت‌ها به شکل مردمی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ - 18April 2020

رزمایش کمک به نیازمندان به عنوان تاکید ولی‌ فقیه باید اجرایی شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت ایجاد رزمایش گسترده مواسات برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت و نیازمندان، اظهار داشت: به اعتقاد من کمک به نیازمندان جزو وظایف شرعی همه آحاد جامعه است و هر کس باید حسب توان و تمکن مالی خود به نیازمندان کمک کند و در این امر خداپسندانه پیشگام باشد، ولی برای اینکه این اتفاق بتواند به جامعه هدف به صورت متناسب و دقیق برسد باید همه دست اندرکاران، مدیران، فعالان اقتصادی و بازار در قالب گروه‌های مردمی و محلات کار را پیش ببرند.

وی افزود: در واقع باید سازماندهی خاصی شکل بگیرد و این حمایت‌ها به شکل مردمی اداره شود، ولی خود مسئولین و صاحبان سرمایه و کسانی که تمکن مالی دارند به هر نسبتی برای کمک و حمایت پیشگام باشند و آن را واگذار به گروه‌های مردمی و محلاتی کنند که مورد وثوق مردم هستند تا نیازمندان را شناسایی و موردحمایت قرار دهند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس ادامه داد: هر مدیر و مسئولی باید این را جزو وظایف خود بداند که در جهت تقویت نیازمندان همت خود را به کار گیرد، به شکلی که این کار به نتیجه مطلوب برسد و به آن سرعت داده شود. این اقدامات نباید مشمول تأخیر و مرور زمان شود. حقیقتا افراد محتاجی هستند که برای امرار معاش حداقلی زندگیشان درمانده‌اند. در این شرایط اگر ما به ندای مظلومینی که حمایت را از ما طلب می‌کنند نرسیم نام مسلمان بر ما نامأنوس و غیر واقعی است.

رنجبرزاده ادامه داد: تاکید رهبری در مورد راه اندازی رزمایش کمک به نیازمندان به عنوان ولی فقیه باید اجرایی شود و وجدان‌های بیدار هم به میدان بیایند و بی‌تفاوت نباشند. بخشی از وظایف مسئولین و مجلس هم باید همین باشد تا موجی از حمایت‌های خودجوش مردمی شکل بگیرد.

وی در مورد ضرورت تشریح عملکرد ایران در مقابله با کرونا در مقایسه با کشورهای غربی گفت: این مقایسه برای جامعه مناسب است که بدانند این ساز و دهلی که از دور خوش به گوش می‌رسد اگر با آن مواجه شویم و مسائلش را بدانیم این طور نیست. در حال حاضر در ایران حس همدردی، همکاری، انسجام و هماهنگی بین سطوح جامعه و مسئولین به شکل یک باور قلبی است ولی آنچه در کشورهای دیگر صورت می‌گیرد، مقررات خشکی است و  هر کس به فکر خودش است. خوشبختانه در ایران مقابله با کرونا علی‌رغم همه نامهربانی‌ها و کمبودها با کمک پرسنل و کادر درمان مدیریت شد و شرایط رو به بهبود است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار