حسن دولت‌آبادی:

کرونا سیستم رفتاری بشر را تغییر داد/ ۲ کتاب کاربردی برای قرنطینه

حسن دولت آبادی با اشاره به دو کتاب کاربردی که از وی منتشر شده و مناسب والدین و مربیان در این روز‌های کرونایی برای آموزش بچه‌ها است درباره دیگر فعالیت‌هایش توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۳۹۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ - 18April 2020

کرونا سیستم رفتاری بشر را تغییر داد/ ۲ کتاب کاربردی برای قرنطینهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن دولت‌آبادی» نویسنده و مدرس تئاتر و مدیر دفتر تئاتر کودک و نوجوان مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری در گفت‌وگویی درباره برنامه‌هایی که در این دوران دارد، اظهار داشت: از آنجایی که من مدرس تئاتر در دانشگاه سوره هستم به دلیل شرایط پیش آمده کلاس‌های درسی ما به صورت آنلاین برگزار می‌شود و در این زمینه نیز بخش آموزش دانشگاه برای اساتید کلاس‌هایی در این زمینه گذاشته است.

وی ادامه داد: با بحران پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا سیستم رفتاری بشر نیز تغییراتی کرده و خواهد کرد و همان طور که شاهد هستیم این روز‌ها حتی مراودات نیز دیجیتالی شده‌اند. در واقع کرونا وضعیت اجتماعی ما را تغییر داده و حتی آموزش را به شیوه مجازی درآورده است. البته بدیهی است که ما معمولا در آزمون و خطا به نتیجه می‌رسیم نه برنامه‌ریزی به همین دلیل تا همه چیز طبق روال درست جا بیفتد کمی زمان می‌برد.

این مدرس تئاتر درباره کتاب‌هایی که مناسب خواندن در این شرایط هستند، بیان کرد: سال گذشته دو کتاب از من توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد که شصت و نه و هفتادمین کتاب‌هایی است که به نگارش درآورده‌ام و موضوعشان بی‌ارتباط با بحران این روز‌ها و خانه‌نشینی اجباری مردم نیست. این کتاب‌ها «تربیت به کمک نمایش و تئاتر در خانه و مراکز آموزشی و تربیتی» و «تربیت به کمک داستان در خانه و مراکز آموزشی و تربیتی» نام دارند و به والدین و مربیان آموزش می‌دهد که چطور به کمک نمایش و داستان گویی با بچه‌ها تعامل کنند و به آن‌ها آموزش دهند.

وی تاکید کرد: این کتاب‌ها مخصوصاً در این دوران بسیار کاربردی هستند و می‌توان از راه کار‌هایی که ارائه می‌دهند برای سرگرم کردن بچه‌ها در منزل استفاده کرد به شکلی که گذر زمان را احساس نکنند و دیگر بهانه از خانه بیرون آمدن را نگیرند.

وی در پایان صحبت‌هایش درباره نگارش نمایشنامه‌ای درباره کرونا توضیح داد: همچنین طرح نگارش نمایشنامه‌ای را در ذهن دارم که امیدوارم بتوانم به زودی آن را به نگارش درآورم. این متن درباره فردی است که به دور از خانواده دچار بیماری کرونا می‌شود و مجبور است که به تنهایی از پس این بیماری بر بیاید. البته این موضوع روساخت قصه است و داستان در مراحل بعد ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار