سردار شرفی:

تبدیل شعب قضایی به «کلانتری»/ امتیاز سختی کار مشاغل حوزه پیشگیری انتظامی تصویب شد

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر اینکه تامین امنیت عمومی را با اقتدار دنبال می‌کنیم، از تصویب توسعه ساختار و سازمان نفرات و تجهیزات یگان‌های جدید التأسیس پلیس راه‌آهن و تبدیل ماهیت «شعب قضایی» به «کلانتری» توسط فرمانده ناجا خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ - 18April 2020

تحول در ساختار سازمانی شعب قضائی/ ارتقای امنیت خطوط ریلی با توسعه ساختار و سازمان یگان‌های جدیدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «محمد شرفی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت حوزه پیشگیری انتظامی در روند کاهش یا افزایش جرم در سطح جامعه و با عنایت به حمایت‌ها و تدابیر هیئت رئیسه ناجا و اهتمام این پلیس در خصوص تقویت سرانگشتان به‌خصوص حوزه مأموریتی پلیس پیشگیری ناجا، امتیاز طیف «فوق‌العاده سختی کار» و «کار در محیط نامتعارف» مشاغل حوزه پیشگیری انتظامی مورد بازنگری قرار گرفت.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر به عمل آمده در این خصوص، افزود: با همکاری مؤثر معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا و پس از ماه‌ها بررسی کارشناسی و برگزاری جلسات متعدد در نهایت پیشنهاد‌های این پلیس در خصوص افزایش امتیاز سختی کار مشاغل حوزه پیشگیری انتظامی مورد موافقت و تصویب ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در این راستا امتیاز فوق العاده سختی کار مشاغل کلانتری، پاسگاه و یگان امداد ۷۰۰ امتیاز افزایش و این امر منجر شد به‌طور میانگین ۲۰۰ هزار تومان حقوق کارکنان حوزه‌های پیشگیری انتظامی افزایش که در فیش حقوقی اسفندماه سال ۹۸ لحاظ شد.

تحول در ساختار سازمانی شعب قضایی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به موضوع مدیریت شعب قضایی اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های اساسی فرماندهان انتظامی استان‌ها در سال‌های گذشته مدیریت شعب قضایی بود که مکاتبات متعددی در این زمینه با پلیس پیشگیری انجام می‌شد.

سردار شرفی ادامه داد: الحمدلله این امر مورد توجه و حمایت بی دریغ هیئت رئیسه ناجا قرار گرفت و تحول لازم با همکاری خوب و مؤثر معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا محقق و ساختار سازمانی تمامی شعبات قضایی مورد بازنگری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی تخصصی و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، پیشنهاد این پلیس در خصوص تبدیل ماهیت شعبات قضایی (کلانتری مرکز) به «کلانتری» مورد موافقت و تصویب سردار فرمانده ناجا قرار گرفت و تغییر انجام شده در سیستم جامع نیروی انسانی ناجا برای سازماندهی کارکنان اعمال شد.

سردار شرفی بیان کرد: هم اکنون ساختار ۱۸۹ شعبه قضایی موجود در شهرستان‌های کوچک سراسر کشور به کلانتری تبدیل شده است که این تغییر ماهیت به دنبال خود تسهیل در خدمات‌رسانی انتظامی و افزایش رضایتمندی عمومی را به دنبال دارد.

توسعه ساختار و سازمان یگان‌های جدید التأسیس پلیس راه‌آهن

بالاترین مقام پلیس پیشگیری ناجا به تحول انجام شده در حوزه پلیس راه‌آهن اشاره کرد و گفت: برابر موافقت و تصویب فرمانده ناجا، ساختار و سازمان نفرات و تجهیزات پلیس راه‌آهن کشور متناسب با توسعه خطوط حمل و نقل ریلی جدید التأسیس مورد تقویت قرار گرفت که این امر فرصت بهره‌مندی اقتصادی کشور از حوزه راه‌آهن در امور حمل و نقل بار و مسافرت مطمئن و در کمال آرامش را برای مردم عزیز فراهم می‌سازد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با توجه به گسترش خطوط ریلی کشور در طول سال‌های اخیر، توسعه ساختار و سازمان پلیس ایستگاه‌های راه‌آهن برای محور‌های ریلی جدید از اوایل سال ۱۳۹۸ به‌صورت جدی در دستور کار پلیس پیشگیری ناجا و فرماندهی پلیس راه آهن کشور قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات تخصصی و بررسی همه‌جانبه ضرورت‌های توجه به توسعه امنیت‌آفرین در حوزه ریلی، مراتب مورد تصویب و تأیید فرمانده نیروی انتظامی قرار گرفت.

سردار شرفی با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت‌های پلیس راه‌آهن در سطح کشور ادامه داد: مسئولیت پیشگیری از وقوع جرایم در شبکه حمل و نقل ریلی و تأمین امنیت مسافران برابر قانون بر عهده ناجا است و این امر توسط پلیس راه‌آهن کشور اجرا می‌شود؛ بنابراین ناجا این مسئولیت مهم را به صورت مستمر و با اقتدار دنبال می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا یگان‌های جدید التأسیس پلیس راه‌آهن که ساختار و سازمان آن‌ها در راستای تأمین امنیت مطلوب خطوط ریلی جدید و امنیت مسافران ارتقاء یافته را پلیس راه آهن آذربایجان با چهار ایستگاه، پلیس راه‌آهن اراک با سه ایستگاه، پلیس راه آهن شمال با دو ایستگاه، پلیس راه‌آهن ناحیه غرب به مرکزیت همدان با چهار ایستگاه و پلیس راه‌آهن ناحیه شمال دو به مرکزیت رشت با دو ایستگاه اعلام کرد.

سردار شرفی با بیان اینکه تأمین امنیت عمومی را با اقتدار دنبال می‌کنیم، گفت: قطعاً با تصویب و تأیید توسعه ساختار و سازمان یگان‌های جدید التأسیس پلیس راه‌آهن، برکات و دستاورد‌های مطلوب امنیتی از لحاظ توسعه اقتصادی و حمل و نقل مسافری عاید مردم شریف و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار