تحویل انبوه پهپادهای «کرار»، «ابابیل ۳» و جت چندمنظوره به ارتش

مراسم تحویل‌دهی انبوه هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی و رزمی به ارتش صبح امروز با حضور وزیر دفاع برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ - 18April 2020

تحویل انبوه پهپادهای «کرار»، «ابابیل ۳» و جت چندمنظوره به ارتشبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم تحویل‌دهی انبوه هواپیما‌های بدون سرنشین چندمنظوره، رزمی، شناسایی و هدف صبح امروز (شنبه) با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و امیر سرتیپ دوم «افشین خواجه‌فرد» مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به‌صورت همزمان در سازمان صنایع هوایی و صنایع هسای اصفهان برگزار شد.

امیر حاتمی در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به ملت ایران و آرزوی موفقیت و سربلندی روزافزون برای آحاد کارکنان جان بر کف ارتش و همه متخصصان صنعت دفاعی اظهار داشت: در ایام بزرگداشت روز ارتش توفیق یافتیم با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و در جهت حفظ آمادگی و ارتقاء توان دفاعی و رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجم انبوهی از هواپیما‌های بدون سرنشین چندمنظوره رزمی، شناسایی و هدف از نسل پهپاد‌های «جت»، «ابابیل ۳» و «کرار» را که متخصصان صنایع هوایی موفق به بومی‌سازی، تولید انبوه و ارتقاء تمامی سامانه‌های آن شده‌اند، به نیروی پدافند هوایی ارتش و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل دهیم.

وی در تشریح قابلیت‌های هواپیما‌های جت بدون سرنشین چندمنظوره که توسط متخصصان و دانشمندان صنایع هوایی به‌طور کامل بومی‌سازی شده و سامانه‌های آن ارتقا یافته است، گفت: مفتخریم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده است با همکاری و بهره‌مندی از توان علمی و فناوری ده‌ها دانشگاه و شرکت دانش‌بنیان به فناوری کامل بومی‌سازی و ارتقاء سامانه‌های هواپیما‌های جت چندمنظوره دست یافته و گامی اساسی در تحقق این شعار مهم و راهبردی در مجموعه صنعت دفاعی برداریم.

وزیر دفاع بومی‌سازی و ارتقاء مجموعه پهپادی کشور و دستیابی به فناوری طراحی و ساخت هواپیما‌های جت بدون سرنشین چندمنظوره با سرعت و ارتفاع بالا با قابلیت حمل انواع محموله‌ها را یک دستاورد مهم برشمرد و تصریح کرد: حفظ آمادگی در حوزه مأموریت‌های نیروی پدافند هوایی شامل آزمایش تمامی سامانه‌های پدافندی کوتاه‌برد و دوربرد توپخانه‌ای و موشکی و همچنین دستیابی به سامانه‌های سلاح ایجاد اختلال و فریب در شبکه پدافندی دشمن از مهمترین اهداف این اقدام بوده است.

امیر حاتمی در تشریح مشخصات فنی هواپیما‌های جت بدون سرنشین چندمنظوره خاطرنشان کرد: این پهپاد‌ها با وزنی بالغ بر ۴۷۰ کیلوگرم و ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت پروازی قابلیت اوج‌گیری و انجام عملیات در ارتفاع ۴۰ هزار پا را داراست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: برد این پهپاد‌ها هزار کیلومتر و مداومت پروازی آن‌ها ۱۸۰ دقیقه است.

وی همچنین در تشریح قابلیت‌های پهپاد‌های ابابیل ۳ گفت: این پهپاد‌ها یک پرنده شناسایی رزمی میان‌برد با قابلیت حمل محموله‌های مختلف الکترواپتیکی و رزمی بوده که مأموریت اصلی آن‌ها جمع‌آوری و ارسال داده‌های مأموریتی تصویری اپتیکی در مناطق مختلف کشور و همچنین انجام عملیات تهاجمی رزمی علیه اهداف مورد نظر در شعاع عملیاتی ۱۵۰ کیلومتری است.

امیر حاتمی در خصوص قابلیت‌های پهپاد‌های کرار نیز تصریح کرد: پهپاد کرار پهپادی رزمی و استراتژیک است که قابلیت حمل و رهاسازی محموله‌هایی در کلاس هواپیما‌های با سرنشین را دارد و به توانمندی‌های رزمی و انتحاری مجهز شده است.

وزیر دفاع پهپاد رزمی کرار را پهپادی نقطه‌زن دانست که با موتور توربوجت به‌منظور مأموریت رزمی علیه اهداف سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: وزارت دفاع متعهد است تا نیرو‌های مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران را در حوزه‌های رزم زمینی، هوایی، دریایی، موشکی، الکترونیک و... تقویت کرده و از هیچ تلاش و کوششی در راستای ارتقاء توان رزم نیرو‌های مسلح فروگذار نکند.

در این مراسم همزمان با ارتباط ویدئوکنفرانسی با صنایع هسای اصفهان، حجم انبوهی از هواپیما‌های بدون سرنشین ابابیل ۳ و کرار که توسط متخصصان صنایع هوایی وزارت دفاع تولید شده است به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار