«کمک‌ مومنانه»؛ الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی

ایران به عنوان یکی از کلیدی‌ترین کشور‌های اسلامی دنیا که در درازنای تاریخ اسلام همواره مهد گسترش دین و معرفت و انسانیت و بزرگمردی بوده است، امسال و در شرایط سخت کنونی پویش کمک مومنانه را راه‌اندازی کرده است.
کد خبر: ۳۹۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۵ - 19April 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در انتهای ماه پر فیض شعبان المعظم و در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان الکریم پویش کمک مومنانه کلید خورد. این پویش در هنگامه ای به راه افتاده است که ویروس کرونا قربانیان زیادی را در سراسر جهان یا به کام مرگ کشانده یا دست کم بسیاری را روانه‌ی بیمارستان‌ها کرده است. حال در آستانه‌ی ضیافت الله و آغاز ماه روزه و روزه داری این فریضه بر هر مسلمانی در هر نقطه از جهان اسلام که باشد واجب است که اسباب لازم جهت روزه داری و نمازگزاری و انجام فرایض دینی را برای برادران و خواهران مسلمانش مهیا سازد.

ایران به عنوان یکی از کلیدی ترین کشورهای اسلامی دنیا که در درازنای تاریخ اسلام همواره مهد گسترش دین و معرفت و انسانیت و بزرگمردی بوده است، امسال و در شرایط سخت کنونی پویش کمک مومنانه را راه‌اندازی کرده است.

در این پویش همه‌ی اقشار جامعه اعم از نیروهای مسلح، دانش آموزان و دانشجویان و ... در توزیع بسته های معیشتی هم‌پا و همگام هستند. داوطلبانه بودن افراد در سطح ملی یکی از خصائص مهم حضور در این پویش بزرگ است. داوطلبان از هر قشری خالصا و مخلصا، بسته‌های معیشتی که شامل اقلام  روزانه جهت رفاه حال روزه‌داران کم بضاعت و بی بضاعت است را آماده و به دستشان می‌رسانند.

در شرایط کنونی جامعه که به شعار «در خانه بمانیم» موکدا تاکید می‌شود، کار بشردوستانه و خداپسندانه‌ی تمام افراد به ویژه نیروهای مسلح و اصحاب مساجد در تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای روزه‌داران کم بضاعت در آستانه‌ی ماه خدا در قالب این پویش دست کمی از جهاد ندارد. حضور در جبهه‌ی سلامت و مبارزه با ویروس کرونا و نیز تهیه‌ی مایحتاج اولیه‌ی روزه‌داران مسلمان کم بضاعت در مناطق سیل زده و محروم توسط داوطلبان خودجوش و نیروهای مسلح کشور شایان تقدیر است و عملا جهاد فی سبیل‌ الله به شمار می‌رود. مطمئنا روزه و نماز و ادعیه‌ی جهادگرانی که در این پویش شرکت جسته‌اند، در پیشگاه ذات اقدس الهی ثوابی بس چندان به دنبال خواهد داشت.

شایسته است که پویش کمک مومنانه در شرایط کنونی برای سایر کشورها بالاخص کشورهای اسلامی الگویی مناسب برای استقبال از ماه مبارک رمضان قرار گیرد. امید آنکه رسانه‌های جمعی و دستگاه پروپگاندای کشورمان به ویژه صدا و سیما از این پویش به عنوان الگویی درخور شان فرهنگ ایرانی و اسلامی استفاده‌ی شایان کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها