صادقی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

تشریح برنامه‌های حوزه زنان دفاع مقدس لرستان در مقابله با کرونا

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس لرستان برنامه‌های حوزه زنان در خصوص فعالیت جلوگیری از شیوع کرونا در این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۹۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ - 18April 2020

«فاطمه صادقی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: برای مقابله با ویروس کرونا با همکاری بسیج جامعه زنان استان، سپاه ناحیه خرم آباد، اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، دفتر آستان قدس رضوی، هیات رزمندگان اسلام، حوزه علمیه خواهران و نیروهای مردمی استان اقداماتی صورت گرفت.

وی برنامه‌های حوزه زنان در خصوص فعالیت جلوگیری از شیوع کرونا در این استان را به شرح زیر اعلام کرد:

- آگاه‌سازی افراد جامعه از طریق فضای مجازی و تشویق افراد به رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های پزشکی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و بخصوص «پویش در خانه بمانیم» از طریق (واتساب، ایتا، سروش، اینستا، تلگرام).

- روحیه بخشی و آرام کردن مردم از ترس و اضطراب بوسیله آیه‌های نورانی قرآن، احادیث و ادعیه‌ها بخصوص صحفیه سجادیه.

- انتشار سخنان موثر رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیشگیری ویروس کرونا از طریق فضای مجازی.

- تولید عکس و فیلم با مضمون مقایسه رزمندگان دوران جنگ با پرستاران امروزی در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا از طریق فضای مجازی.

- شناسایی افراد خیر و نیکوکار از طریق فضای مجازی جهت تامین اقلام مورد نیاز برای محرومین (پارچه، نخ، چرخ خیاطی، نیروی انسانی داوطلب، مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی و مواد غذایی از طریق (واتساب، ایتا، سروش ، اینستا، تلگرام).

- انتشار عکس و فیلم اقلام خریداری شده و نحوه توزیع در مناطق محروم جهت اطمینان و جلب کمک های بیشتر از طریق فضای مجازی.

- انتشار عکس، فیلم و ساخت کلیپ خدمت داوطلبانه گروه‌های جهادی در ضدعفونی و گندزدایی اماکن، محله‌ها و سطح استان از طریق فضای مجازی.

- برگزاری کلاس آموزش احکام صحیح خوانی قرآن و نماز توسط قاری کشوری خدیجه بیرانوند از طریق فضای مجازی.

- انتشار زندگینامه و خاطرات جانبازان دوران دفاع مقدس و اسرای جنگ تحمیلی در فضای مجازی.

- انتشار خاطرات دوران جانبازی شهید سیدنورخدا موسوی توسط همسرش در فضای مجازی.

- انتشار عکس و فیلم فعالیت بانوان ستاد پشتیبانی جنگ دوران دفاع مقدس و بانوان جوان انقلابی در عرصه خدمات‌رسانی از طریق فضای مجازی.

- تهیه لیست اسامی 50 نفراز بانوان فعال ستاد پشتیانی جنگ و بانوان جوان انقلابی داوطلب با شماره تماس جهت دوخت لباس و ماسک بهداشتی برای پرسنل علوم پزشکی استان.

- شناسایی نیروهای داوطلب خیر، نیکوکار و مشارکت نیروهای مردمی در جهت تامین اقلام مورد نیاز محرومین به طوری که بانوان پیشکسوت فعال ستاد پشتیبانی جنگ شهرستان خرم آباد مبلغ 18 میلیون جمع آوری و اقلام مورد نیاز گوشت، روغن، برنج و ربع گوجه خریداری شد یا در حوزه علمیه حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان الیگودرز مبلغ 23 میلیون تومان جمع آوری و بسته های مواد غذایی خریداری شده را به نیابت شهیدان با عنوان «مهمان شهدا باشیم» به همراه تصویر، نام و وصیتنامه شهید.

- حضور 12 نفر از بانوان پیشکسوت پرستاری در مراکز بهداشت جهت معاینه و غربالگری بیماری ویروس کرونا.

- برپایی 34 ایست بازرسی غربالگری بیماری کرونا در ایام عید نوروز با کمک اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان لرستان و جمعیت هلال احمر استان.

- توزیع 200 بسته مواد غذایی در بین نیازمندان.

- توزیع 5 هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده بین مردم به صورت رایگان.

- برگزاری دوره آموزشی احکام آیین غسل و کفن اموات برای 98 بانوی شرکت کننده.

- شناسایی خانواده های معظم شهدای فعال در زمینه های تهیه و دوخت ماسک و حمایت مالی از نیازمندان.

این مسئول گفت: یکی از کارکنان (مسئول خبرگزاری دفاع‌ پرس) اتاق کار خود را به کارگاه تولید ماسک اختصاص داد و ماسک‌های تولید شده را به صورت رایگان در بین کودکان کار و سایر مردم توزیع می‌کند.

صادقی متذکر شد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان هم اکنون در حال ساخت است و افتتاح نشده و به علت فعالیت کارگران امکان تبدیل آن به کارگاه تولید ماسک مقدور نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار