با حضور فرمانده کل ارتش؛

سامانه‌های راداری راهبردی «خلیج فارس» و «مراقب» رونمایی شد

سامانه‌های راداری راهبردی خلیج فارس و مراقب صبح امروز با حضور فرمانده کل ارتش رونمایی شد.
کد خبر: ۳۹۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ - 19April 2020

سامانه‌های راداری راهبردی «خلیج فارس» و «مراقب» رونمایی شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌‎پرس، طی مراسمی صبح امروز با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) و امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش سامانه‌های راداری راهبردی خلیج فارس و مراقب رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، رادار بُرد بلند و راهبردی خلیج فارس با بُرد بیش از ۸۰۰ کیلومتر یک رادار آرایه فازی سه‌بعدی با فناوری نوین است که قادر است کلیه اهداف متعارف و رادارگریز و موشک‌های بالستیک را کشف کند.

بنابر این گزارش، رادار مراقب هم یکی از رادار‌های دقیق کنترلی سه‌بعدی، آرایه فازی و پیشرفته در لبه فناوری روز جهان با برد ۴۰۰ کیلومتر است که که می‌تواند اهداف هوایی را با دقت و تفکیک بسیار بالا شناسایی و انواع اهداف کوچک در ارتفاع پایین و متوسط و هواپیما‌های بدون سرنشین و رادارگریز را کشف کند. این رادار با هدف طراحی و ساخت رادار تاکتیکی مراقبت هوایی برد بلند در سازمان جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی آجا و توسط متخصصین این سازمان و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا و تکمیل شده است و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری عملیاتی است.

در ادامه این مراسم، تعدادی از پروژه‌های عمرانی نیروی پدافند هوایی ارتش شامل مجموعه‌های مسکونی ۴۰ واحدی در شهرک شهید بهشتی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع، پروژه‌های مختلف خدماتی تجاری بانوان با نام کوثر، تکمیل و تجهیز ساختمان‌های خدماتی و رفاهی نیروی پدافند هوایی به مساحت ۲ هزار متر مربع و مراکز اداری امور شهدا، ایثارگران و جانبازان نیروی پدافند هوایی ارتش توسط فرمانده این نیرو افتتاح شد.

انتهای پیام 241

نظر شما
پربیننده ها