فتاح در نشست خبری:

کرایه اردیبهشت مراکز تجاری بنیاد مستضعفان بخشیده می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان از بخشش کرایه‌های اردیبهشت مراکز تجاری متعلق به این بنیاد در سراسر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم فعالیت آن‌ها خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ - 19April 2020

کرایه اردیبهشت مراکز تجاری بنیاد مستضعفان بخشیده خواهد شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‎پرس، «پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان امروز در نشست خبری اظهار داشت: کرایه‌های اردیبهشت مراکز تجاری متعلق به این بنیاد در سراسر کشور که در اختیار مردم است به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم فعالیت آن‌ها بخشیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان برای ارائه وام به اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است، گفت: از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد از آن در اختیار بانک سینا و ۱۰۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: سقف این وام پنج میلیون تومان است و در شرایطی به ۱۰ میلیون تومان خواهد رسید و این وام‌ها هیچگونه سودی نخواهد داشت.

فتاح با بیان اینکه عملیات اجرایی این وام از هفته آینده شروع می‌شود، افزود: تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و ۴۶ میلیارد تومان به بهزیستی پرداخت کرده‌ایم و همچنین پنج میلیارد تومان به صورت جداگانه برای کودکان کار اختصاص داده‌ایم.

وی گفت: ۱۳ میلیارد تومان طی سه مرحله به صورت کارت هدیه در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته تا به کارکنان پسماند، بهشت زهرا، دستفروشان و زنان سرپرست خانوار پرداخت شود.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره ارائه کارت هدیه به خانواده زندانیان گفت: بر اساس تعامل با رئیس قوه قضائیه و سازمان امور زندان‌ها، کارت هدیه به ۳۸ هزار خانواده زندانی نیازمند با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از هفته گذشته توزیع شده و در حال اجراست.

فتاح افزود: برای کولبران سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه نیز با تقاضای استاندار‌های آن‌ها ۲۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده است و با توجه به تقاضای استاندار سیستان، اعتباری را نیز برای افرادی که فاقد شناسنامه بودند و همچنین نیازمندان و مهاجران خارجی که پشت مرز گرفتار شده بودند، اختصاص دادیم. برای ملوانان در استان‌های هرمزگان و بوشهر یک میلیون تومان کارت هدیه پرداخت شد که مسئولیت پرداخت آن برعهده استانداران است. همچنین برای ساکنان جزایر هرمز، لارک و هنگام ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

وی درباره واگذاری شرکت‌های تحت پوشش بنیاد در بورس نیز گفت: هم‌اکنون ۳۲ شرکت ما به بورس رفته و در حال عرضه این شرکت‌ها هستیم.

فتاح همچنین درخصوص پرداخت وام و کمک به اهالی رسانه‌ای که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند، گفت: شأن اهالی رسانه آنقدر بالاست که ما جسارت نمی‌کنیم، اما اگر وزارت ارشاد با ما وارد تعامل شود، آمادگی پرداخت وام و هرگونه کمکی را داریم.

وی همچنین از تجهیز برخی از اماکن برای اقامت پرستاران و پزشکان خبر داد و افزود: ما آمادگی این کار را داریم و در ستاد کرونا نیز این موضوع را به آقایان نمکی و زالی اعلام کرده‌ایم که هر کجا نیاز باشد می‌توانیم آن اماکن را تجهیز کنیم. هم‌اکنون هشت مکان را تجهیز کرده‌ایم و تمام هزینه‌ها، نیرو، غذا و…، با ما است و حتی یک هتل بنیاد مستضعفان را نیز آماده کرده‌ایم که دانشجویانی که از ایتالیا به تهران آمده‌اند، در این مکان حضور دارند.

فتاح درباره برنامه‌های بنیاد برای دوران پساکرونا، گفت: با مصوبه هیئت امنا دو برنامه داریم که یک برنامه مربوط به دوران کرونا است و در حال حاضر آن‌ها را اجرایی می‌کنیم و کاملاً همراه دولت هستیم و با این روندی که بیماری دارد و در حال نزول است، بخشی از کار تا پایان کرونا است. در عین حال همزمان برنامه‌های بنیاد را نیز انجام می‌دهیم، به طوری که کارخانجات ما در حال فعالیت هستند و برنامه‌های آن‌ها در زمان کرونا متوقف نشده است.

رئیس بنیاد مستضعفان به برنامه‌های این بنیاد در ماه رمضان نیز اشاره کرد و گفت: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، امسال برنامه‌های ما در سطح ملی هماهنگ شده و بسیار وزین و سنگین است که به زودی اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها