امیر شیخ:

مراکز آموزشی ارتش تعطیل نیست/ روند آموزش طبق روال قبل از کروناست

معاون تربیت و آموزش ارتش از عدم تعطیلی مراکز آموزشی ارتش خبر داد و گفت: آموزش‌ها را در محیط‌هایی اجرا خواهیم کرد که شیوع ویروس کرونا را در این مراکز آموزشی نداشته باشیم.
کد خبر: ۳۹۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ - 20April 2020

مراکز آموزشی ارتش تعطیل نیست/ روند آموزش طبق روال قبل از کروناستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش در گفت‌وگویی با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی غیرنظامی و دانشگاه‌ها در سراسر کشور و پیگیری آموزش‌ها از طریق فضای مجازی اظهار داشت: مقوله آموزش در ارتش طبق روال قبل از کرونا در حال انجام است. آموزش در کشور به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخشی به صورت سراسری است که با تصمیم گیری مسئولان به صورت مجازی و از راه دور در حال پیگیری است اما آموزش‌های نظامی نوعاً توأم با تربیت است و در کنار متن آموزشی که به افراد ارائه می‌شود یکسری آرایه ادبی، نظامی در کنار آرایه های تربیتی ما به افراد تحت تعلیم ارائه می‌شود. به همین دلیل تربیت ما عجین با رفتار است. پس حضور فرد در محیط آموزشی و رفتاری که در این محیط دارد قسمت اعظمی از آموزش را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: آموزش‌های ما برای تغییر رفتار در دانشجو است و ما معتقدیم آموزشی که تغییر رفتار ایجاد نکند کامل نیست. به همین دلیل با این نگاهی که ما به آموزش داریم آموزش از راه دور و استفاده از فضای مجازی را بر نمی تابد. ما باید در محیط نظامی کار تربیت را همراه با آموزش پیش ببریم.

معاون تربیت و آموزش ارتش با تاکید بر اینکه با وجود گسترش کرونا در کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی مأموریت‌های خود را به خوبی پیش می‌برد، تاکید کرد: امنیت مقوله تعطیل برداری نیست. اگر ما بخواهیم از زاویه امنیتی به این موضوع نگاه کنیم در زمانی که همه دچار مشکل می‌شوند و مواقع بحرانی این نیروهای مسلح هستند که باید در وسط میدانِ عمل حضور یافته و بحران را مدیریت کنند.

معاون تربیت و آموزش ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح برای اینکه بتوانند نقش خود را به خوبی در مواقع و شرایط مختلف ایفا کنند باید آموزش‌های لازم را ببینند تا بتوانند به خوبی به مأموریت‌های محوله عمل کنند، تصریح کرد: فلسفه وجودی ارتش‌ها در جهان، حضور در شرایط بحرانی و مدیریت صحنه است. به همین دلیل در شرایطی که نظام آموزشی در کشور به دلیل شیوع کرونا با بعضی ملاحظات روبرو است، ما اگر نتوانیم کار خود را ادامه دهیم و آموزش را تعطیل کنیم چرخه آموزش ما به هم خورده و ساختار ما با مسائلی روبرو خواهد شد. به همین دلیل ما باید این چرخه را حفظ و آن را به خوبی تداوم دهیم؛ این مسائل مطرح شده فلسفه چرایی ادامه داشتن آموزش‌های ارتش با وجود برخی محدودیت‌ها در شرایط کرونایی است.

امیر سرتیپ شیخ بیان کرد: زیرساخت‌های آموزشی ما در مراکز مختلف به گونه‌ای هست که بتوانیم استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی در بحث کرونا را حتماً رعایت کنیم و بتوانیم کلاس‌های آموزشی، خوابگاهی و مراکز رفاهی را به قدری توسعه بدهیم که برابر استانداردهای تعریف شده بهداشتی از لحاظ رعایت اصول برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باشد.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌ها و شرایط آماده است و ما تمامی پروتکل‌ها را به خوبی اجرا می‌کنیم و آموزش‌ها را در محیط‌هایی اجرا خواهیم کرد که شیوع ویروس کرونا را در این مراکز آموزشی نداشته باشیم و بتوانیم به خوبی آموزش‌های پرسنل را تکمیل کنیم.

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: در بخش آموزش پرسنل وظیفه، ارتش نیز بنا بر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌کند و سربازها را طبق تاریخ مقرر ستاد کل در مراکز آموزش پذیرا هستیم اما به دلیل اینکه بتوانیم قاعده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم مراکز آموزشی را گسترش داده‌ایم و علاوه بر مراکز آموزشی مصوب به صورت غیر مصوب در مناطق مختلف جغرافیایی، مراکز آموزشی برپا و سربازان در این محل پذیرفته شده و آموزش‌های آنها ارائه می‌شود.

امیر شیخ گفت: همچنین مدت زمان دوره آموزشی را نیز کاهش داده‌ایم تا بتوانیم سربازان را سریع‌تر آموزش داده و آنها را به چرخه کار عملیاتی بیافزاییم.

وی اظهار داشت: همانطور که می‌دانید سربازهای جدید جایگزین سربازهای قدیمی تر می‌شود. به همین دلیل اگر سرباز جدیدی پذیرش نشوند ما نمی‌توانیم سربازهای قدیمی تر را مرخص کنیم. به همین دلیل است که سیکل آموزشی باید ادامه داشته باشد.

معاون تربیت و آموزش ارتش در خصوص شرایط آموزش در مراکز دانشگاهی و بخش کادر رسمی ارتش نیز افزود: آموزش در مراکز آموزشی و کادری سیکل مشخص خود را طی می‌کند و بر اساس قاعده‌ای که اعلام شده با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

امیر سرتیپ شیخ گفت: دانشگاه‌های ارتش جمهوری ایران در نیروهای چهارگانه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده در حال طی دوره‌های آموزشی خود هستند. ما همه تدابیر و پیش بینی‌ها لازم را انجام داده‌ام تا آموزش‌ها به بهترین شکل ممکن ادامه یابد و در کنار آن نیز سلامت تمامی نیروها تأمین شود.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ وقفه‌ای در روند کار آموزش و انجام مأموریت‌های ارتش با توجه به کرونا به وجود نیامده است، خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در حوزه آموزش و انجام مأموریت‌های ارتش وجود نداشته و ما در کنار آموزش‌های حضوری، در بخش دانشگاهی از آموزش‌های مجازی نیز استفاده کردیم. ارتباط دانشجویان با مراکز علمی ارتش همواره وجود دارد و هیچ انقطاعی به وجود نیامده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها