سردار اشتری در همایش سراسری فرماندهان و مدیران ناجا:

اولویت‌بندی مأموریت‌های ناجا بر اساس تدابیر رهبر انقلاب اسلامی/ نیروی انتظامی در دفاع مقدس نقش مهمی داشت

فرمانده نیروی انتظامی از پیشرفت ۵۰ درصدی ناجا در تحقق پلیس هوشمند خبر داد و گفت: تمام مأموریت‌های این نیرو بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی می‌شود.
کد خبر: ۳۹۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ - 20April 2020

اولویت بندی ماموریت‌ها نیروی انتظامی براساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است/عملکرد مطلوب ناجا در مقابله با ویروس کرونابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در بیست و چهارمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران ناجا به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و اظهار داشت: تحلیل عملکرد نیروی انتظامی در سال ۹۸، تبیین اولویت‌های سال ۹۹، تحلیل و بررسی تهدیدات و فرصت‌ها و... از اهداف برگزاری این همایش است.

وی با تأکید بر اینکه تمام مأموریت‌های نیروی انتظامی بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی می‌شود، ادامه داد: اکنون کشور عزیزمان درگیر ویروس منحوس کرونا است که نیروی انتظامی با آمادگی کامل و ظرفیت‌های خوب و با وجود همکارانی پویا، آماده هرگونه اقدامات لازم برای رفع این ویروس از کشور است که تاکنون ناجا در انجام مأموریت‌های خود در این رابطه عملکرد مطلوبی داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی به مأموریت‌های ناجا در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ما در تمامی ایام (۲۲ بهمن، تاسوعا و عاشورا، اربعین حسینی، انتخابات و...) توانسته‌ایم به خوبی به مردم خدمت‌رسانی کنیم که انصافاً نیروی انتظامی در تمامی مأموریت‌های محوله طی سال گذشته خوش درخشیده است.

این مقام عالی انتظامی همچنین عنوان کرد: طی سال گذشته با حوادث غیرمترقبه‌ای همچون وقوع سیل، روبه‌رو بوده‌ایم که نیروی انتظامی در انجام این مأموریت‌ها نیز توانست خدمات خوبی به مردم ارائه دهد؛ در این رابطه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرمودند «نیروی انتظامی در اتفاقات سیل و انجام مأموریت‌های خود، خوش درخشید».

عملکرد مطلوب ناجا در مقابله با کرونا

سردار اشتری به شیوع ویروس کرونا در کشور و اقدامات نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ناجا در این رابطه اقدامات خوبی انجام داده که برخورد با محتکران و شایعه‌سازان در فضای مجازی، کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها، پذیرش بیماران در بیمارستان‌های ناجا، ضدعفونی کردن معابر و... ازجمله اقدامات مطلوب نیروی انتظامی در این ایام بوده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی در تمامی حوزه‌ها رشد قابل رضایتی داشته، اما باید تلاش کنیم تا به پلیس تراز مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی برسیم.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های سرلشکر پاسدار «محمدباقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکر و قدردانی کرد.

کشف ۸۰۰ تن مواد مخدر در سال ۹۸

به گزارش دفاع‌پرس، سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش با بیان اینکه در سال گذشته ۸۰۰ تُن مواد مخدر در کشور کشف شده است، اظهار داشت: کشفیات مواد مخدر در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر در یک ماه سال ۹۹ بسیار قابل ملاحظه بوده است، گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر و مرزبانی به‌خصوص در شرق کشور نقش مهمی در این کشفیات داشتند.

فرمانده ناجا ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته برخورد با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر با هماهنگی دستگاه قضا و ستاد مبارزه با مواد مخدر در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و در این راستا کار‌های خوبی صورت گرفته است.

افزایش کشفیات سلاح و مهمات در خوزستان و سیستان و بلوچستان

سردار اشتری اضافه کرد: با نظارت و بررسی‌های صورت گرفته در کشفیات سلاح و مهمات افزایش داشتیم و در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان در این راستا فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به کاهش تصادفات و آمار جانباختگان حوادث ترافیکی گفت: هدف‌گذاری ما جلوگیری از رشد تصادفات و جانباختگان ترافیکی بوده است و در ایام نوروز با توجه به شیوع ویروس کرونا، تردد در جاده‌های کشور ۶۰ درصد کاهش داشت.

فرمانده ناجا افزود: در ایام نوروز حدود ۶۵ درصد کاهش جانباختگان حوادث رانندگی را داشتیم که حدود ۶۰۰ نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش جانباختگان جاده‌ای را نشان می‌دهد.

پیشرفت ۵۰ درصدی ناجا در تحقق پلیس هوشمند

سردار اشتری با بیان اینکه تحقق پلیس هوشمند یکی از موضوعات اصلی ما است و شعار هفته ناجا در سال ۹۸ هم «پلیس هوشمند، امین مردم» بود، بیان کرد: در تحقق این موضوع تاکنون پیشرفت ۵۰ درصدی داشتیم و یک هدف‌گذاری سه ساله در این خصوص ترسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز یک‌سری کار‌های صورت گرفته در ناجا رونمایی نشده است، خاطرنشان کرد: پس از تست‌های نهایی در سطح کشور از این سامانه‌ها رونمایی خواهد شد.

فرمانده ناجا همچنین گفت: ۴۰ سال از آغاز دفاع مقدس می‌گذرد و مراسماتی به همت ستاد کل نیرو‌های مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد و نیروی انتظامی باید در این برنامه‌ها حضوری فعال داشته باشد.

نقش مهم نیروی انتظامی در دفاع مقدس

سردار اشتری ادامه داد: نیروی انتظامی در دفاع مقدس نقش مهمی داشت و پس از جنگ هم «دفاع» برای نیروی انتظامی ادامه دارد.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان عنوان کرد: امروز مرزبانی ناجا از مرز‌های کشور دفاع می‌کند و باب دفاع مقدس بعد از دوران هشت ساله دفاع مقدس در نیروی انتظامی باز است.

بر اساس این گزارش، بیست و چهارمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران ناجا امروز از طریق ویدئوکنفرانس و همزمان در ۱۰۴ نقطه از کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها