استاندار مازندران عنوان کرد؛

تأثیر مطلوب مدیریت دفاع مقدسی در عرصه مقابله با «کرونا»

احمد حسین‌زادگان گفت: همراهی نیروهای مردمی و بسیجی برای مدیریت کرونا تداعی‌کننده دوران دفاع مقدس و ستودنی بود و این شیوه به مقابله با «کرونا» در مازندران کمک کرد.
کد خبر: ۳۹۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ - 20April 2020

مدیریت دفاع مقدسی به مقابله با «کرونا» در مازندران کمک کردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان مازندران که امروز با حضور «ایرج حریرچی» معاون وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه استان شرایط سختی را برای مدیریت کرونا سپری کرد، مقابله با کرونا را نقطه عطفی در مشارکت مردمی برشمرد و اظهار داشت: همراهی و عزم همگانی برای مقابله با کرونا شکل گرفت تا مازندران با وجود تهدید جدی این ویروس شرایط را مدیریت کند.

حسین زادگان با اشاره به اینکه مازندران با توجه به شرایط ویژه گردشگری شاهد شیوع بالایی بود که کنترل اوضاع نیاز به مدیریت منسجم و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی داشت، متذکر شد: اگر توفیقی در مقابله با کرونا در مازندران به‌دست آمد، ریشه در مدیریت صحیح و هوشمندانه ملی و در استان، طرح ایده‌های نو و خلاقانه داشت و استانداری نیز با ایجاد بسترها به‌طور کامل حمایت کرد.

وی با بیان اینکه تا حد امکان برای مقابله با این بیماری، نهادسازی کردیم و قریب سه هزار ستاد در جای جای استان به این منظور فعال بود و همه چیز را به مدیریت اداری موکول نکردیم، گفت: کنترل رفت و آمدهای سفر و تب‌سنجی در همان اوایل شیوع کرونا ویروس مورد توجه جدی قرار گرفت و به رویکردی ملی مبدل شد.

استاندار مازندران راه اندازی ستادهای روستایی مقابله با کرونا با محوریت دهیاران و نقش‌آفرینی بهورزان و شوراهای اسلامی را اقدامی مهم در مقابله با کروناویروس دانست که موجب شد تا روستاها کمتر درگیر شوند و افزود: رییس جمهور، هیئت دولت و وزیر بهداشت در تمامی مراحل پیگیر مشکلات استان در مدیریت کرونا بودند.

استاندار مازندران متذکر شد: همراهی نیروهای مردمی و بسیجی برای مدیریت کرونا تداعی‌کننده دوران دفاع مقدس و ستودنی بود.

وی با بیان اینکه فضای آرام و امنی که در استان ایجاد شد به روند مقابله با کرونا کمک کرد، عنوان کرد: بازار با وجود آسیب‌های جدی که دید داوطلبانه به کمک ما آمد و با برنامه‌ها همراه شد.

استاندار مازندران گفت: در زمانی که برای ماسک مشکل داشتیم، با کمک نیروهای بسیجی و مدیریت جهادی و همراهی و کمک مردم بسیاری از خانه‌ها به کارگاه‌های تولید ماسک بدل شد و حتی از مازندران ماسک به استان‌های دیگر ارسال شد.

حسین زادگان با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی موثر و گسترده را مورد توجه جدی قرار دادیم، بیان کرد: قرارگاه مجازی رسانه را تشکیل دادیم و با بهره‌گیری از صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و نشریات مکتوب که شبانه روز پای کار بودند، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم را مورد توجه قرار دادیم.

استاندار مازندران یاد و خاطره همه شهدای مدافع سلامت مازندران را گرامی داشت و افزود: تلاش نیروی انتظامی، سپاه، شهرداران، خیّران، آموزش و پرورش، دهیاران، هلال احمر و اعضای ستاد کرونا گامی برای همراهی با تلاش انسانی و شبانه‌روزی کادر درمانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار