نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

روح معنوی حاکم در دوران دفاع مقدس باید به جامعه تزریق شود

آیت‌الله محسن حیدری گفت: روح معنوی حاکم بر دوران دفاع مقدس باید به‌عنوان الگو برای همیشه در زندگی مردم و حتی در بحران‌ها و شیوه مدیریت‌ها نیز ساری و جاری شود.
کد خبر: ۳۹۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ - 20April 2020

روح معنوی حاکم در دوران دفاع مقدس باید به زندگی مردم تزریق شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز با حضور در بیت آیت‌الله «محسن حیدری» نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار یوسفی در ابتدای این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی چهره‌های شاخص و ماندگار دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شرایط جسمی و سنی اشخاصی که در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند و حماسه‌ها آفریدند به گونه‌ای نیست که ما زمان را از دست بدهیم؛ ضمن اینکه خیلی از جوانان ما نمی‌دانند و یا بهتر بگویم به اسنادی دسترسی ندارند که بدانند، علماء و روحانیون برجسته خوزستانی چه تأثیر شگرفی در دوران دفاع مقدس داشتند.

وی افزود: نهضت تاریخ شفاهی در خوزستان باید به شدت سرعت بگیرد و خاطرات ماندگار در سینه‌های افرادی همچون حضرت‌عالی باید ثبت و ضبط شوند تا به‌عنوان محتوای غنی دفاع مقدس برای نسل امروز و فردا به ودیعه بمانند.

در ادامه، آیت‌الله حیدری ضمن تقدیر از برنامه‌های شاخص اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان برای ماندگاری و ترویج این فرهنگ، به نقش اقشار مختلف مردم خوزستان به‌ویژه جامعه روحانیت در زمان جنگ و بحران‌ها اشاره کرد و گفت: هر کسی با دید و نگاه خودش، زمان جنگ را تجربه کرد؛ فلذا ممکن است کسی با یک دید واقع‌بینانه، معنوی، هنری و ارزشی‌تری توانسته حماسه‌های آن دوران را در سینه و خاطرات خود نگه دارد که ضروری به نظر می‌رسد تا همه دیدگاه‌های افراد تأثیرگذار برای ماندگاری در تاریخ، احصاء و تدوین شوند و همین امر اهمیت کار شما را دوچندان می‌کند.

وی افزود: خیلی‌ها در تلاش هستند تا دیگر از زمان جنگ و خاطرات آن زمان سخنی گفته نشود یا حرفی به میان نیاید؛ اما نمی‌دانند که تجربیات گرانبهای دوران دفاع مقدس ما با تمام جنگ‌های دنیا فرق دارد و روح معنوی حاکم بر آن دوران باید به عنوان الگو برای همیشه در زندگی مردم و حتی در بحران‌ها و شیوه مدیریت‌ها نیز ساری و جاری شود.

در پایان این دیدار، ثبت و ضبط اولین جلسه از تاریخ شفاهی آیت‌الله حیدری در سال جدید آغاز شد تا در چند جلسه باقیمانده این فرآیند به اتمام رسیده و وارد مرحله تدوین شود.

نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان در بخش‌های مختلف از سال گذشته وارد مرحله جدیدی شد که در آن و بر اساس اولویت، ثبت تاریخ شفاهی علماء و روحانیون برجسته دوران دفاع مقدس در خوزستان ازجمله آیت‌الله «محسن حیدری» عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در دستور کار قرار گرفته است که در مراحل پایانی قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها