ارتش آلمان به جنگنده‌های آمریکایی «اف-۱۸ سوپرهورنت» مجهز می‌شود

وزیر دفاع آلمان گفته است که ارتش این کشور به جنگنده‌ها و هواپیما‌های پیشرفته «سوپر هورنت» و «گرولرز» ساخت آمریکا تجهیز می‌شود.
کد خبر: ۳۹۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳ - 20April 2020

ارتش آلمان به جنگنده‌های آمریکایی «اف-۱۸ سوپرهورنت» مجهز می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت دفاع آلمان اعلام کرده که قصد دارد ۴۵ فروند جنگنده و هواپیمای نظامی از جمله جنگنده‌های پیشرفته «اف-۱۸ سوپر هورنت» را از آمریکا خریداری کند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» آلمان قصد دارد به شرکت بوئینگ آمریکا سفارش ساخت ۴۵ جنگنده را بدهد.

وزیر دفاع آلمان در روز‌های گذشته وزیر دفاع آمریکا را در جریان این تصمیم قرار داده است. به گفته منابع مطلع، آلمان قصد دارد ۳۰ فروند جنگنده اف-۱۸ سوپرهورنت و ۱۵ فروند هواپیمای «ایی ای-۱۸ گرولرز» ویژه جنگ الکترونیک را به شرکت بوئینگ سفارش دهد و به تدریج آن‌ها را جایگزین جت‌های قدیمی تورنادوی خود کند.

ایی‌ای-۱۸گرولرز، هواپیمای ساخت آمریکاست و عمده کاربرد آن در جنگ الکترونیک است. اف-۱۸‌ای سوپر هورنت نیز یک جنگنده فراصوت چند منظوره است. با خروج جنگنده رهگیر «اف-۱۴ تام‌کت» در سال ۲۰۰۶ از نیروی دریایی آمریکا، اف-۱۸ سوپرهورنت جایگزین آن شد.

چندی قبل رسانه‌های آلمان گزارش کردند که کارمندان شرکت ایرباس به اسناد سری ارتش آلمان در زمینه یک سامانه مخابراتی و موارد دیگر دست یافته‌اند. اخیرا نیز نیروی هوایی آلمان اعلام کرد که با توجه به بروز مجدد مشکلات فنی در هواپیمای ترابری نظامی ساخت ایرباس، دو هواپیمای نظامی ایرباس از نوع «ام-۴۰۰» را مرجوع کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار