حمله نیرو‌های «السراج» به مواضع شبه‌نظامیان حفتر در «ترهونه»

نیرو‌های دولت وفاق ملی در غرب لیبی امروز در سه نوبت مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» در شهر «ترهونه» را بمباران کردند.
کد خبر: ۳۹۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ - 20April 2020

حمله نیرو‌های «السراج» به مواضع شبه‌نظامیان حفتر در «ترهونه»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نیرو‌های دولت وفاق ملی در غرب لیبی امروز دوشنبه مواضع شبه‌نظامیان حفتر در شهر ترهونه واقع در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس، پایتخت لیبی را بمباران کردند.

«مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت لیبی گفت که محور‌های جنگی در جنوب طرابلس و محور‌های ترهونه نسبتا آرام است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، المجعی افزود که نیروی هوایی وابسته به دولت وفاق ملی بامداد امروز دوشنبه در سه نوبت مکان‌های تجمع شبه‌نظامیان حفتر در داخل ترهونه را بمباران کرد.

نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی پس از آزادسازی چند شهر از جمله دو شهر استراتژیک صبراته و صرمان، پیشروی به سمت ترهونه را آغاز کرده و به دروازه‌های این شهر که ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس، پایتختی لیبی قرار دارد، رسیده‌اند.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد، اما با مقاومت شدید نیرو‌های دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیرو‌های دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار