حریرچی:

مازندران در خطر است / افزایش سفرها موجب شیوع دوباره «کرونا» خواهد شد

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مازندران همچنان استانی پرمخاطره برای سفر محسوب می‌شود و با وجود نبودن منع سفربین استانی، نباید به این استان سفر کرد، گفت: مازندران در معرض خطر است و افزایش سفرها موجب شیوع دوباره خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ - 20April 2020

مازندران در معرض خطر است / افزایش سفرها موجب شیوع دوباره «کرونا» خواهد شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، «ایرج حریرچی» معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان مازندران با بیان اینکه مدیریت بیماری کرونا در مازندران قابل قدردانی است و از تلاش‌های استاندار و مدیران مسئول تشکر می‌کنم، اظهار داشت: استان مازندران با توجه به این که در اسفندماه در پیک شیوع قرار داشت، با اقدامات مناسب خوب مدیریت شد.

وی با اظهار اینکه مازندران با اقدامات مناسب، پیشگیری و مقابله خوبی با این بیماری جهانی داشته است و اکنون به لحاظ آماری، ابتلا و بستری در وضعیت بسیار مناسب کاهش قرار دارد، تصریح کرد: تا زمانی که حتی یک بیمار مبتلا به کرونا وجود داشته باشد، یعنی شیوع گسترده ویروس در کمین است.

معاون کل وزیر بهداشت نسبت به مسافرت به استان‌های مختلف کشور به ویژه شمال در شیوع بیماری و به خطر افتادن بیشتر کادر درمانی، مردم منطقه و کشاورزان هشدار داد و گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه حوصله مردم سر رفته و مشکلات اقتصادی نیز وجود دارد، به رعایت مقوله سفر به استان‌های شمالی به ویژه مازندران کمتر توجه شود، اما تاکید می‌کنم مسئولان استان باید تدابیر ویژه پیشگیری از کرونا را در نظر بگیرند.

حریرچی با اشاره به اینکه مازندران همچنان استانی پرمخاطره برای سفر محسوب می‌شود و با وجود نبودن منع سفربین استانی، نباید به این استان سفر کرد، تاکید کرد: مازندران در معرض خطر است و افزایش سفرها موجب شیوع دوباره خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: رفتار مردم که در دو ماهه اخیر با شیوع ویروس کرونا به درستی تغییر کرده است، باید در مقوله پیشگیری و مقابله همچنان تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: تا زمانی که دارو و واکسن وجود نداشته باشد باید به زندگی با کرونا عادت کنیم و این یک موضوع جهانی  است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه با توجه به بازگشت ویروس در پاییز و وجود ویروس فصلی آنفلونزا و شرایط استان، باید مازندران برنامه ویژه ای برای آینده داشته باشد، افزود: استانداران با داشتن اختیارات تفویض شده باید در پیشگیری و مقابله با ویروس در چنین شرایطی به درستی تصمیم‌گیری و عملیاتی کنند.

حریرچی با بیان اینکه تردد بی جهت، خیابان‌گردی و سفرهای غیرضروری موجب افزایش مبتلایان خواهد شد، گفت: در استان مازندران باید تدابیر ویژه اندیشید تا شرایط عادی جلوه نکند.

معاون وزیر بهداشت بر فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر رفتار مردم، شناسایی بیماران کم علامت و بی‌علامت، ایزوله و قرنطینه کردن کسانی که تماس نزدیک با بیمار مبتلا داشتند و استفاده از ظرفیت پزشک خانواده از جمله برنامه‌هایی است که در مازندران باید به آن‌ها توجه شود.

حریرچی در پایان بار دیگر، از استاندار مازندران که مدیریت خوبی در مقابله با کرونا داشت، تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که این تلاش ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار