رونمایی از تندیس سرلشکر خلبان غفور جدی در اردبیل+تصاویر

در مراسمی از تندیس امیر سرلشگر خلبان غفور جدی اردبیلی در میدان ایثار اردبیل رونمایی شد.
کد خبر: ۳۹۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴ - 30September 2013

رونمایی از تندیس سرلشکر خلبان غفور جدی در اردبیل+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در اردبیل، در مراسم رونمایی از تندیس امیر سرلشگر خلبان غفور جدی اردبیلی، استاندار اردبیل، امیر برخور جانشین محترم فرماندهی نیروی هوایی ارتش، چند تن از امیران و پیشکسوتان نیروی هوایی از همرزمان و دوستان شهید جدی، خانواده شهید جدی و همسر مکرمه شهید خلبان عباس بابایی و نیز مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی، فرماندهان انتظامی و نظامی و جمع کثیری از مردم ولایی اردبیل حضور داشتند.

مهندس بدری شهردار اردبیل و سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان ضمن عرض خیرمقدم به حضار و میهمانان، از مفاخر اردبیل و امیران و سرداران این دیار سخن گفتند.

سپس چند تن از همرزمان و دوستان شهید از جمله سرهنگ خلج و امیران ضرابی،  توانگریان، علی بالازاده و چیت فروش به بیان خاطراتی از شهید پرداختند و او را نماد غیرت، از خودگذشتگی و مسئولیت پذیری دانستند.

امیر خلبان حسین چیت فروش با اشاره به جمله معروف شهید جدی که گفته بود: «دوست دارم کفنم پرچم ایران باشد»؛ تأکید کرد: غفور دارای روحیه بسیجی بود و بسیجی وار وارد عرصه نبرد شد و سرانجام شهد شهادت نوشید.


در ادامه امیر سرتیپ خلبان امیر برخور جانشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متن لوح سپاس فرماندهی نیروی هوایی را قرائت و آن را تقدیم مادر شهید جدی نمود و تندیس شهید با ماکت هواپپیمای فانتوم F4 با دستان پر مهر مادر شهید رونمایی گردید و میدان ایثار اردبیل رسما به میدان سرلشگر خلبان شهید غفور جدی اردبیلی تغییر نام یافت.


گفتنی است خلبان شهید غفور جدی اردبیلی در سال 1324 در محله خیرال اردبیل به دنیا آمد. در سال 1346وارد نیروی هوایی گردید و 3 مرحله دوره آموزش خلبانی هواپیمای فانتوم را در آمریکا گذراند.

غفور که از نوابغ خلبانی ایران و جهان به حساب می آمد با وجود عدم حضور در ارتش در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه وارد عرصه نبرد شد و سرانجام  در تاریخ 17/8/1359 به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر مطهر او طبق وصیتش در گلزار شهدای قاسمیه اردبیل آرام گرفت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهدی
|
-
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
0
4
درود بیکران برروح پاک خلبانان شهید نیروی هوایی که ضربات مهلکی بر توان متجاوزین بعثی وارد کردند .
افشین
|
-
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
0
3
درود خدا بر ابر قهرمان ایران زمین شهید سرلشکر غفور جدی اردبیلی. همشهریلر افتخاره کاملینن دیم یاشاسین اردبیل یاشاسین اذربایجان دلاورلریذ مخصوصا اسطورمیز شهید غفور جدی اردبیلی
حافظ
|
-
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
0
درود فراوان به این غیور مرد بزرگ ایرانی یادش گرامی باد
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار