امیر آقامحمدی عنوان کرد؛

قابلیت کشف همزمان ۳۰۰ هدف توسط رادار مراقب/ گرفتاری هواپیماهای رادارگریز در تور «خلیج فارس»

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: سامانه راداری مراقب می‌تواند در برد ۴۰۰ کیلومتر با دقت و سرعت ۳۰۰ هدف را به صورت هم‌زمان و با تجزیه و تحلیل کامل رصد کند.
کد خبر: ۳۹۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ - 20April 2020

قابلیت کشف همزمان ۳۰۰ هدف توسط رادار مراقب/ رادار خلیج فارس مشابه خارجی نداردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، امیر «صمد آقامحمدی» رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگویی تلویزیونی در تشریح ویژگی‌های رادار مراقب و خلیج فارس که روز گذشته رونمایی شدند، اظهار داشت: این سامانه‌ها با این برد‌هایی که دارند، یک ویژگی‌های متمایز و خاصی را به دنیا و صنایع نظامی اعلام کردند.

وی افزود: ما موفق شدیم در رادار خلیج فارس در باند فرکانسی خیلی پایین به فناوری آرایه فازی و کشف سه بعدی و راداری که Bistatic است دست پیدا کنیم؛ با این ویژگی‌ها دیگر هیچگونه هواپیمای رادارگریزی نمی‌تواند از تور این رادار خارج شود.

آقامحمدی در تشریح دیگر ویژگی‌های رادار خلیج فارس، ادامه داد: در رادار خلیج فارس که ورژن جدیدش دیروز رونمایی شد و در یکی از مناطق‌مان در مجاورت مرز‌ها گسترش یافت، می‌توانیم بگوییم که در فاصله ۸۰۰ کیلومتر هیچگونه هواپیمای رادارگریزی و حتی موشک‌های بالستیک هم نمی‌تواند از تور کشف آن فرار کند.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش در خصوص رادار مراقب نیز، گفت: رادار مراقب هم سامانه راداری کشف، شناسایی و رهگیری است که با استفاده از فناوری آرایه فازی و کشف سه بعدی در برد ۴۰۰ کیلومتر با دقت و سرعت می‌توانیم ۳۰۰ هدف را به صورت هم‌زمان و با تجزیه و تحلیل کامل رصد کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: به صراحت می‌توانیم بگوییم که رادار خلیج فارس هیچ مشابه خارجی ندارد؛ چون در حوزه فرکانس خیلی پایین معمولا کشور‌هایی هم که در این حوزه ورود کردند، موفق نبودند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار