یادداشت/

سبزپوشان سپاه پاسداران در راه محقق شدن اهداف انقلاب اسلامی حماسه‌ها آفریده‌اند

سبزپوشان سپاه پاسداران با تیزهوشی، موقعیت شناشی و روحیه جهادی، در انتقام گیری از کسانی که کینه دیرینه اسلام و انقلاب اسلامی را در دل دارند هیچ ابابی ندارند و در راه محقق شدن اهداف انقلاب اسلامی حماسه‌ها آفریده‌اند.
کد خبر: ۳۹۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ - 21April 2020

سبزپوشان سپاه پاسداران در راه محقق شدن اهداف  انقلاب اسلامی حماسه‌ها آفرینند

گروه استان‌های دفاع‌پرس - عصمت‌دهقانی؛ دوم  اردیبهشت ماه سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای انقلاب در سال  1358 یادآور تدبیر، دور اندیشی و  بصیرت معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) در تشکیل این نهاد مردمی است.

مرور تاریخ 41 ساله انقلاب اسلامی، نشان می‌دهد سبزپوشان سپاه پاسداران، در همه عرصه‌ها حاضر شده‌اند و در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی، سید و سالار شهیدان، بزرگ پاسدار جهان اسلام، امام حسین(ع) را الگوی خویش قرار داده و با سلاحی از جنس ایمان و اخلاص به میدان آمده و «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را تفسیری عاشقانه  کرده و بر این سخن امام خمینی (ره) که فرمودند: «از اصولی که لازم است شما به آن توجه کنید این است که چون سپاه نهادی است نوپا و مسئولیت حفظ انقلاب را بر عهده دارد باید از جهت اخلاق نمونه باشد و با همه مردم و سایر قوا برخورد اسلامی بنماید»، جامه عمل پوشاندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در وصف این بازوی توانمند نظام اسلامی فرمودند: «در شاکله معنوی سپاه آتش اشتیاق دل‌های پاسداران را برای خدا نزدیک می‌کند صداقت و وفاداری آنان در نیت و گفتار و عمل همچون کلمه طیبه رفعت می‌گیرد و به سوی پروردگار تعالی می‌یابد».

سبزپوشان سپاه پاسداران با تیزهوشی، موقعیت شناشی و روحیه جهادی، در انتقام گیری از کسانی که کینه دیرینه اسلام و انقلاب اسلامی را در دل دارند هیچ ابابی ندارند و در راه رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی حماسه‌ها آفریدند.

بخشی از این حماسه آفرینی‌ها را باید در هشت سال دفاع مقدس جست‌وجو کرد. از شهرهای «خرمشهر»، «هویزه»، «بستان» و «سوسنگرد» گرفته تا مناطق گرم و سوزان «زبیدات»، «شلمچه»، «دشت عباس» و کوههای سربه فلک کشیده غرب و شمال‌غرب همه و همه  قصه رشادت، از جان‌گذشتگی، غیرت دینی و شجاعت رزمند گان سپاه پاسداران را در کنار سایر برادران رزمنده خویش گواهی می‌دهند. در جست و جوی مشهد و محل عروج  کبوتران خونین بال‌شان، باید به زیارت نخل‌های بی‌سر خوزستان بشتابیم تا بدانیم و ببینیم چگونه می‌توان راست قامت جاودانه تاریخ ماند.

بعد از دوران هشت ساله دفاع مقدس، دشمنان این نظام اسلامی دست از دشمنی و کینه توزی خویش برنداشتند و با توطئه‌های مختلف مانند ترور افراد انقلابی، تحریم‌های ناجوانمردانه، تقویت گروهک‌های ضد انقلابی تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای سعی در تضعیف و از بین بردن این نظام را داشتند غافل از اینکه حسینیان همه تاریخ، جهاد در هر میدان را دروازه بهشت می‌شماردند و برای پیروزی بر هر کدام از این توطئه‌ها با پیروی از ولایت مطلق فقیه، میدان مشق عشق را قطعه ای از آسمان می‌شمردند.

فعالیت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقیاس‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی باعث افتخار شیعیان بویژه ملت سرافراز ایران اسلامی  است. در سال‌های اخیر که تروریست‌های «داعش»، با بی‌حرمتی به حریم حرم اهل بیت(ع)، سودای تسلط بر برخی از سرزمین‌های اسلامی را در سر می‌پروراند، برادران سپاهی در خط مقدم مقابله با این فرزند ناخلف جبهه کفر قدعلم کردند و در کنار سایر نیروهای جبهه مقاومت نقشه شوم آنان را نقش بر آب کردند و در این راه شهدای فراوانی را تقدیم اسلام ناب محمدی(ص) کردند.

آری، «امروز قرارگاه حسین بن علی ایران است»، این را من نمی‌گویم بلکه سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» که نقش مهمی در گسترش جغرافیای جبهه مقاومت داشت، می گوید. سردار دلها رمز ماندگاری تمامی حرمها را ماندگاری حرم  جمهوری اسلامی می‌داند  و صراحتا در وصیتنامه خود آورده است: «اگر دشمن این حرم را از بین برد حرمی باقی نمی‌ماند نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی (ص)». حاج قاسم با این بیانات ارزشمند خویش راه را به ما نشان می‌دهد.

به خود می‌بالیم که این نهاد انقلابی تاثیرگذاری و کارآمدی خود را در همه عرصه‌های پیشرفت انقلاب اسلامی به بهترین وجه نشان داده و در هم افزایی با سایر نیروهای مسلح  در مقابل دشمنی دشمنان با اقتدار ایستاده و امنیت و استقلال کشور را با هیچ چیز معامله نمی‌کند.

نیروهای سپاهی در مقابله با بحران‌های طبیعی و غیرمترقبه در کنار برادران ارتشی خود و نیروهای مردمی جهادی و روحانیون غبار غم را ازروی هموطنان بحران زده خویش می‌زدایند. بعنوان مثال در سیل فروردین 97، مناطق سیل زده را یاد آور مناطق عملیاتی کرده بودند و این بار نیز فرمانده و رزمنده در کنار هم بودند و مانند دوران دفاع مقدس از لباس خاکی شان نمی‌توانستی تشخیص دهی فرمانده کیست. مردمانی که سیل دلشان را لرزانده بود و بخش زیادی از دارایی خویش را از دست داده بودند؛ با دیدن  صحنه‌های  ایثار و از خود گذشتگی، بذر امید در وجودشان جوانه زد.

دلاورمردان سپاه پاسداران این‌روزها، در مبارزه با ویروس کرونا باز هم به میدان آمده اند و صحنه‌های بی‌بدیلی از نوع دوستی و همدلی خلق کرده‌اند و کمک به آسیب دیدگان از کرونا را پلی می‌دانند برای رسیدن به سعادت. در کوچه خیابان‌های شهر که قدم می‌زنی، در کار جهادی، گند زدایی معابر و خیابان‌ها، کمک به نیازمندان این بار نیز صحنه‌های از عشق ایثار و از خود گذشتی در مقابل دیدگان ما قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار