نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عربستان به دنبال خروج آبرومندانه از باتلاق یمن است

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی گفت: امارات متحده عربی تقریبا از جنگ در یمن خارج شده و عربستان نیز به دنبال خروج آبرومندانه از باتلاق یمن است.
کد خبر: ۳۹۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ - 21April 2020

عربستان به دنبال خروج آبرومندانه از باتلاق یمن استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به طولانی شدن جنگ کشورهای ائتلاف به رهبری عربستان علیه یمن، اظهار داشت: متاسفانه حمله کشورهای ائتلاف و عربستان به مردم یمن، باعث ویرانی، کشتار، فقر و بیماری همه‌گیر در یمن شده است.

این مقام مسوول افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به عربستانی‌ها در خصوص حمله به یمن و عواقب غیرقابل پیش‌بینی آن هشدار داده بود و سابقه حمله د‌ه‌ها سال قبل سعودی‌ها به یمن را دوباره مطرح کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به سعودی‌ها یادآور شد که به واسطه ثروت و پول نفت نمی‌توانید به کشور یمن که به لحاظ مالی ضعیف است حمله کنید و در نهایت پیروز شوید، زیرا یمنی‌ها مقاوم و از جان گذشته هستند و دارای فرهنگ طولانی می‌باشند اما متاسفانه هیئت حاکمه‌ کشورهایی مانند عربستان و امارات از جمله محمد بن زاید و محمد بن سلمان از واقعیات دور هستند و لازم است دوباره تاریخ را مطالعه کنند.

جمالی‌نوبندگانی ادامه داد: آمریکا، ناتو و نیروهای اجیر شده سودانی و کشورهای ضعیف آفریقایی را عربستان با پول خریده است اما در نهایت مردم یمن که کاملاً در محاصره زمینی، دریایی و هوایی هستند و از نظر غذایی و دارویی در فقر مطلق قرار دارند مقاومت می‌کنند و حتی رو به ساخت سلاح آورده‌اند، در این شرایط اختلافات فراوانی نیز در دولت مستعفی منصور هادی مشاهده می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط سختی برای عربستان در جنگ یمن ایجاد شده است، گفت: امارات متحده عربی تقریبا از جنگ در یمن خارج شده و عربستان نیز به دنبال خروج آبرومندانه از باتلاق یمن است.

وی افزود: یمن در منطقه استراتژیک تنگه باب‌المندب و ورودی دریای سرخ قرار دارد که البته برخی جزایر آن در اشغال امارات است اما همانطور که شوروی نتوانست در افغانستان بماند ائتلاف علیه یمن نیز نمی‌تواند این نقاط اشغال شده را در تصاحب خود نگه دارند.

جمالی‌نوبندگانی اظهارداشت: قیمت نفت بودجه نظامی عربستان را تحت تاثیر قرار داده و مقاومت انصارالله یمن راهی جز مصالحه برای آن‌ها نگذاشته زیرا پایگاه‌های نظامی عربستان در تیررس یمن است و تعداد بالایی نیز اسیر نظامی داده‌اند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها