خرید سلاح‌های عشایر الانبار عراق توسط داعش!

به گفته یک منبع آگاه امنیتی عراق، داعش از طریق دلالانی ناشناس با هدف خلع سلاح عشایر استان الانبار و بازگشت به مناطق غربی کشور، در حال خرید سلاح‌های آن‌ها به قیمت گزاف است.
کد خبر: ۳۹۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ - 21April 2020

داعش و خرید سلاح‌های عشایر الانبار عراق به قیمت گزافبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع آگاه امنیتی از توطئه جدید داعش در راستای خلع سلاح عشائر استان الانبار برای کنترل مجدد مناطقی که پیش‌تر اشغال کرده بود، خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: هسته‌های تروریستی داعش در شهرهای غربی استان الانبار از طریق دلالانی وابسته به خود یک طرح تروریستی جدید را دنبال می‌کنند و در پی خرید سلاح‌های عشایر با قیمت‌های گزاف هستند و با سوءاستفاده از ممنوعیت تردد در این شهرها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، در تلاشند بار دیگر به این مناطق بازگردند.

این منبع افزود: مناطق غربی، اخیرا شاهد اقدام دلالانی ناشناس است که به کسانیکه حاضر به فروش سلاح‌های خود هستند، مبالغ وسوسه‌انگیزی را پیشنهاد می‌کنند؛ تا جایی‌که مبلغ یک قبضه مسلسل PKC، به ده‌هزار دلار نیز می‌رسد.

بر اساس این گزارش، طرف‌های ناشناسی در حال تحریک بقایای داعش در مناطق غربی عراق و حمایت مالی و تسلیحاتی از آن‌ها برای اجرای طرح تروریستی جدید علیه امنیت و ثبات استان الانبار هستند.

به نظر می‌رسد، واشنگتن که پس از تصویب طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، پروژه تشکیل اقلیم سنی در مناطق غربی عراق را کلید زد و در همین راستا نیز چندین نشست در خارج از عراق با حمایت ابوظبی و واشنگتن برگزار شد، به‌دلیل مخالفت شدید شیوخ عشایر با این پروژه، به فکر راه دیگری برای توجیه حضور خود در عراق است.

به اعتقاد کارشناسان، خلع سلاح عشایر الانبار که نقش زیادی در شکست داعش در مناطق غربی عراق داشتند، در شرایط کنونی، صرفا به نفع آمریکا و داعش تمام خواهد شد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار