فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی:

۲۲ هزار نفر از رزمایش «کمک‌های مؤمنانه» در خراسان جنوبی بهره‌مند می‌شوند

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی با اشاره به برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه در استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۲۲ هزار نفر از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۳۹۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ - 21April 2020

۲۲ هزار نفر از رزمایش «کمک‌های مؤمنانه» در خراسان جنوبی بهره‌مند می‌شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی ظهر امروز در نشست خبری طرح رزمایش مواسات در استان خراسان‌ جنوبی، اظهار داشت: یکپارچگی و سراسری تشکیل سپاه با تصمیم امام (ره) و شورای انقلاب بود که در دوم اردیبهشت‌ماه سال 58 رقم خورد و چون سپاه سازمانی شد تمام تشکل‌های متفرق جمع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران در روزهای نخست درگیر مسئله امنیت شد و زمانی که دفاع مقدس شروع شد سپاه به کمک ارتش و سایر نیروها رفت، بیان داشت: رشد، بلوغ، بالندگی و گسترش عمده نظامی سپاه در دوران دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: دفاع از شهرها و امنیت کشور، حراست از انقلاب در کل دنیا و در هرکجا برنامه‌ای از انقلاب اسلامی است و سازماندهی بسیج مردمی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده است.

قاسمی با یاداوری اینکه بعد از جنگ نیز برنامه‌های خدماتی و سازندگی نیز به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برعهده سپاه قرار داده شد، اضافه کرد: در حوادث غیر مترقبه اعم از سیل، زلزله و طوفان همه نیروهای مسلح به کمک دولت و نظام می‌آیند و در بحث ویروس کرونا نیز نیاز بود که در بحث بهداشت همه به کمک یکدیگر بیایند.

وی با اشاره به خدمات سپاه در بحث بیماری کرونا، اضافه کرد: در بحث ضدعفونی معابر، کمک به آموزش و توجیه بهداشت، تولید امکانات بهداشتی اعم از دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی و اعزام گروه‌های جهادی برای کمک به معیشت مردم خدمات ارزشمندی انجام شده و حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان بسته‌های معیشتی تهیه و در مناطق محروم توزیع شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه پس از دفاع مقدس سرمایه مهندسی سپاه در خدمت محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی کشور آمده است، عنوان کرد: در بحث برنامه‌های دفاعی ما در کنار نیروهای انتظامی و ارتش گسترشی در مرز داریم که در این راستا قرارگاه شهید ناصری با تیپ مردم پایه سپاه این مأموریت را دنبال می‌کند.

قاسمی رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه را از برنامه‌های مهم سپاه در حال حاضر ذکر کرد و گفت: این رزمایش سازماندهی کلی انجام می‌دهد تا همه گروه‌ها، خیرین، تکایا، مساجد، حسینیه ها، کمیته امداد اقدامات هماهنگی انجام دهند تا مردم با وجود مشکلات اقتصادی از رمضان امسال خاطره خوشی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این رزمایش چهار کمیته عمده اعم از جمع‌آوری کمک‌ها، تهیه، توزیع و پشتیبانی، شناسایی و برنامه‌ریزی و کمیته اطلاع‌رسانی تشکیل شده، مطرح کرد: پیش‌بینی ما سه مرحله رزمایش است که مرحله نخست از چهارم اردیبهشت ماه، مرحله دوم از نیمه ماه مبارک رمضان و مرحله سوم در دهه سوم ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: در طول ماه رمضان پیش‌بینی می‌شود 22 هزار بسته کمک معیشتی که حداقل 300 هزار تومان و حداکثر 800 هزار تومان است را بین نیازمندان توزیع کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار