نیرو‌های یمنی تحت امر ائتلاف سعودی باردیگر دست به نافرمانی زدند

شبه نظامیان یمنی وابسته به ائتلاف سعودی، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ماهانه و بدرفتاری فرماندهان سعودی با آن‌ها دست به اعتراض و تظاهرات زدند.
کد خبر: ۳۹۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ - 21April 2020

نیرو‌های یمنی تحت امر ائتلاف سعودی باردیگر دست به نافرمانی زدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نیرو‌های یمنی تحت امر ائتلاف سعودی برای دومین بار طی یک هفته علیه فرماندهان سعودی دست به تمرد و نافرمانی زدند.

شبکه الجزیره قطر روز سه‌شنبه به نقل از منابع یمنی گزارش داد که صد‌ها نفر از شبه‌نظامیان یمنی در مرز‌های جنوبی عربستان سعودی دوباره دست به تظاهرات زده و خواستار بازگشت به خانه‌های خود شدند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های یمنی که برای پول در ائتلاف سعودی علیه نیرو‌های دولت نجات ملی یمن (صنعاء) می‌جنگند در منطقه «شرورة» عربستان سعودی تجمع کرده و به نحوه تعامل سعودی‌ها با آن‌ها اعتراض کرده‌اند.

نظامیان معترض یمنی از فرماندهان سعودی خواسته‌اند حقوق عقب‌مانده آن‌ها را که شش ماه است پرداخت نشده، واریز کنند.

شبکه الجزیره قطر اخیراً گزارشی مستند پخش کرد که ائتلاف سعودی برای جبران شکست نیرو‌های مسلح خود در جنگ علیه یمن، کودکان و جوانان کم سن و سال یمنی را به خدمت گرفته و آنان را به جان برادران یمنی خود در جبهه‌های درگیر انداخته است.

ضعف و بی‌کفایتی نیرو‌های مسلح عربستان سعودی به ویژه نیروی زمینی مقامات ریاض را طی پنج سال گذشته بر آن داشته تا از ارتش‌های اجاره‌ای برای حفاظت از مرز‌های جنوبی و یا عملیات در جبهه‌های درگیر استفاده کنند. سودان، بنگلادش، سومالی و برخی از کشور‌های آفریقایی طی این مدت در مقابل پول نیروی مسلح یا مزدور اجاره‌ای به عربستان فرستاده‌اند.

کاهش قیمت جهانی نفت و افزایش هزینه‌های جنگ در یمن باعث شده است عربستان سعودی نتواند به صورت مرتب حقوق نیرو‌های خود را پرداخت کند. طی یک سال اخیر فیلم‌هایی از سربازان سعودی در مرز‌های جنوبی منتشر شده است که در آن، از عدم دریافت حقوقشان و عدم رسیدگی به اوضاع آن‌ها گلایه کرده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها