حماس:

هماهنگی میان کشورهای محور مقاومت برای مقابله با اسرائیل افزایش یابد

«اسماعیل رضوان» از رهبران حماس تقویت هماهنگی میان کشورهای محور مقاومت از یک سو و توقف هماهنگی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی را راه رویارویی جامع و فراگیر با کابینه جدید رژیم صهیونیستی توصیف کرد.
کد خبر: ۳۹۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ - 21April 2020

هماهنگی میان کشورهای محور مقاومت برای مقابله با اسرائیل افزایش یابدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «اسماعیل رضوان» یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به توافق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی و سفید برای تشکیل کابینه فراگیر گفت که کابینه جدید اسرائیل کابینه جنگ و معامله قرن است.

وی گانتز و نتانیاهو را دو روی یک سکه خواند و تاکید کرد : پاسخ واقعی به رژیم صهیونیستی با وحدت فلسطین و توقف هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی ممکن است.

وی خواهان رویارویی جامع و فراگیر با رژیم اشغالگر شد و گفت: «تشکیلات خودگردان با پایبندی به پیمان اسلو به سرابی دل بسته است».

رضوان بر ضرورت وضع یک راهبرد یکپارچه فلسطینی برای مقابله با کابینه جدید رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: «چیزی که در مقطع کنونی از تشکیلات خودگردان خواسته می‌شود توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل و دیگری دست برداشتن از سرکوب امنیتی مبارزان فلسطینی است».

وی تاکید کرد: «ما خواهان بالا رفتن سطح هماهنگی میان کشورهای جبهه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل هستیم».

این مقام حماس تاکید کرد که این جنبش آماده اجرای همه توافقات پیشین از جمله توافقات مربوط به انتخابات پارلمانی و ریاستی است.

رضوان گفت:«اگر اشغالگران بخواهند حرم ابراهیمی را مصادره کنند خودشان مسئول کامل پیامدهایش خواهند بود».

رضوان در پایان این گفت‌وگو درباره احتمال تصمیم گیری کابینه جدید رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه گفت: «رژیم اشغالگر قدرت حمله به غزه را ندارد زیرا می داند که پاسخ مقاومت برای آن زلزله‌وار خواهد بود».

نتانیاهو و گانتز شب گذشته (دوشنبه) توافق کردند که با تشکیل کابینه سه ساله نخست‌وزیری بین آن‌ها چرخشی باشد و ابتدا نتانیاهو به مدت ۱۸ ماه ریاست کابینه را در دست گیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار