بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور» سپاه در رسانه‌های جهان

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستاوردی بزرگ در عرصه فضایی برای ایران اسلامی خواهد بود، به‌طوری‌که رسانه‌های بین‌المللی، پرتاب این ماهواره را به‌صورت گسترده بازتاب دادند.
کد خبر: ۳۹۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ - 22April 2020

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور» در رسانه‌های جهانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ماهواره «نور» به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه) از ماهواره‌بر سه مرحله‌ای «قاصد» از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

این اقدام دستاوردی بزرگ در عرصه فضایی برای ایران اسلامی خواهد بود، بطوریکه رسانه‌های بین‌المللی، پرتاب این ماهواره را به‌صورت گسترده بازتاب دادند.

شبکه روسیه‌الیوم گزارش داد: نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

این شبکه روسی‌ با اشاره به اینکه این ماهواره نظامی با عنوان «نور ۱» و با استفاده از موشک حمل کننده «قاصد» در دو مرحله پرتاب شده است، به نقل از سپاه پاسداران افزود: این ماهواره در مدار ۴۲۵ کیلومتری از سطح زمین در حال چرخش است.

این شبکه به نقل از سپاه پاسداران این موفقیت را یک دستاورد بزرگ و پیشرفت اخیر ایران در زمینه موشکی بیان و اضافه کرد که پرتاب این موشک حمل‌کننده با موفقیت از داخل بیابان‌های مرکزی ایران انجام شد.

تارنمای روزنامه النشره لبنان نیز با اشاره به اینکه اولین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین قرار گرفت، تصریح کرد: این ماهواره نظامی توسط موشک حمل‌کننده قاصد که ساخت ایران است در دو مرحله پرتاب شد و در فاصله ۴۲۵ متری بر روی مدار زمین قرار گرفت.

روزنامه برخط السیاسه لبنان نیز با انتشار خبر موفقیت‌آمیز پرتاب موشک ماهواره‌بر قاصد در بیابان‌های مرکزی ایران نوشت: براساس اعلام سپاه پاسداران با پرتاب این موشک ماهواره نور ۱ با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته و در حال چرخش بر روی این مدار است.

شبکه خبری فرانس ۲۴ هم در بخش عربی خود خبری از پرتاب موشک ماهواره‌بر قاصد توسط سپاه پاسداران اعلام و افزود که بنا بر اعلام مقامات سپاه، این موشک حامل ماهواره نور ۱ با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است.

این شبکه خبری تصریح کرد: آمریکا ایران را متهم کرده است که از برنامه پرتاب ماهواره به مدار زمین به عنوان پوششی برای توسعه صنایع موشکی استفاده می‌کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات سپاه نوشت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز چهارشنبه از قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی این کشور در مدار زمین خبر داد.»

شبکه راشاتودی روسیه در پیام توئیتری نوشت: «رسانه‌های دولتی ایران اعلام کردند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اولین ماهواره نظامی را در مدار قرار داد.»

پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی جروزالم پست در خبری فوری نوشت: «تلویزیون دولتی ایران گزارش داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نخستین ماهواره نظامی خود را در مدار زمین قرار داد.»

شبکه تلویزیونی الجزیره بلافاصله پس از پرتاب ماهواره نظامی «نور»، این خبر را در شبکه خود پوشش داد و موفقیت‌آمیز بودن و قرار گرفتن آن در مداری به ارتفاع ۴۲۵ کیلومتری از سطح زمین را اعلام کرد.

شبکه العهد لبنان خبر پرتاب ماهواره نظامی «نور» از ماهواره‌بر «قاصد» از سوی سپاه پاسداران و موفقیت‌آمیز بودن آن را پوشش داد.

خبرگزاری شینهوآی چین به پوشش خبر «قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور در مدار زمین از سوی سپاه پاسداران» پرداخت.

شبکه یورونیوز هم «قرار گرفتن ماهواره نور در مدار زمین از سوی سپاه پاسداران» را در فهرست عناوین مهم اخبار خود قرار داد.

پایگاه «آی ۲۴ نیوز» در خبری فوری به موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرار دادن ماهواره نظامی نور در مدار زمین پرداخت.

شبکه ان‌بی‌سی شیکاگو با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود به پوشش خبر «قرار گرفتن ماهواره نور در مدار زمین» پرداخت.

پایگاه روزنامه ینی شفق ترکیه خبر موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرار دادن ماهواره نظامی نور در مدار زمین در فهرست اخبار مهم خود قرار داد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز با پوشش خبر نخستین ماهوار نظامی ایران نوشت: «سپاه پاسداران ایران اعلام کرد یک ماهواره نظامی را با موفقیت در مدار قرار داد.»

نشریه صهیونیستی دبکا فایل ضمن پوشش خبر «قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین»، موفقیت‌آمیز بودن آن را «ادعایی» خواند و نوشت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مدعی است پرتاب ماهوار نظامی موفقیت‌آمیز بوده است.»

شبکه عرب‌نیوز ضمن پوشش خبر «قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین» نوشت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌گوید این ماهواره را در میان تنش‌های آمریکا در مدار قرار داده است.»

روزنامه الوطن قطر نوشت: ایران اولین ماهواره نظامی خود را به فضا پرتاب کرد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار