نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رزمایش مواسات باید به یک گفتمان در جامعه دینی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: قرارگاه رزمایش مواسات باید از پراکنده کاری‌ها پرهیز کند و به حدی این رزمایش در فضای مجازی تبلیغ شود که به یک گفتمان در جامعه دینی تبدیل شود.
کد خبر: ۳۹۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ - 22April 2020

رزمایش مواسات باید به یک گفتمان در جامعه دینی تبدیل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: بسیج رسانه باید در سه حوزه رخداد‌های اجتماعی و فرهنگی، رخنه‌ها و رخوت‌هایی که در جامعه انقلابی ایجاد می‌شود، فعالیت داشته باشد و آن را تحلیل کند.

وی ادامه داد: در هر جامعه انقلابی رخداد‌هایی در حوزه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و اجتماعی به وجود می‌آید و رسانه‌ها باید در این رخداد‌ها بی تفاوت نباشند و رخداد‌های جامعه انقلابی را تحلیل کنند و به راحتی از کنار آن عبور نکنند.

یعقوبی با بیان اینکه تحلیل‌های واقع بینانه رسانه‌ها مانع از تحلیل منحرفانه دشمن می‌شود، گفت: رسانه‌ها بخصوص بسیج رسانه باید رخداد‌ها را واقع بینانه و صادقانه تحلیل کنند و نگاه عالمانه و محققانه نسبت به علت ایجاد رخداد‌ها داشته باشد.

وی ولایت فقیه را مرجع عالی و قله بلند در تحلیل مسائل و موضوعات دانست و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یک تحلیل عالمانه، حکیمانه و واقع بینانه مقام معظم رهبری است که محور‌های «چه بودیم، چه شدیم و کجا خواهیم رفت» را تحلیل می‌کند و باید تحلیل‌ها را از ایشان یاد بگیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برکات انقلاب گفت: یکی از برکت‌های انقلاب این بود که مردم ما اهل تحلیل شدند و بینش سیاسی پیدا کردند حتی جوانان و نوجوانان نیز نسبت به مسائل مختلف بی تفاوت نیستند.

وی ادامه داد: تحلیل‌های روشنفکران که از زاویه محدود جامعه را می‌بینند تحلیل کاملی نیست چرا که تحلیل باید از مردم، برای مردم و در میان مردم باشد.

یعقوبی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه کنونی دچار نوعی رخوت و سستی شده‌ایم، گفت: برخی از مذهبی ها، انقلابیون، جهادگران و هیئتی‌ها دچار رخوت شده و یا در آستانه آن قرار دارند و رسانه‌ها باید انقلابیون و جهادگرانی که دچار رخوت شده اند را شناسایی و تحلیل کنند و در پی رفع آن اقدام کنند تا این افراد دوباره به صحنه بازگردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به فعالیت رخنه گرانی که به انقلاب صدمه می‌زنند، افزود: رخنه گران، نفوذی‌هایی هستند که برای صدمه زدن به انقلاب وارد میدان شده اند و رسانه‌ها و بسیج رسانه باید موضع خود را با آنان مشخص کند و در فضای مجازی پر قدرت ظاهر شود و در فضای مجازی فقط توزیع کننده نباشد بلکه به تولید محتوا هم توجه کند.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه رزمایش مواسات باید از پراکنده کاری‌ها پرهیز کند و به حدی این رزمایش در فضای مجازی تبلیغ شود که به یک گفتمان در جامعه دینی تبدیل شود.

یعقوبی ادامه داد: همانطور که در دفاع مقدس مردم به صورت خودجوش کمک‌های خود را به جبهه‌ها ارسال می‌کردند امروز نیز باید از آن دوران درس بگیریم و فرهنگ دفاع مقدس را بازخوانی کنیم و فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمندی که در آن دوران انجام می‌شد را به یاد نسل جوان آوریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها