فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی:

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه نوک پیکان مقابله با حمله‌های عراق بود

فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی با بیان اینکه نیروی زمینی قهرمان همیشه نوک پیکان مقابله با حمله‌های عراق بود، گفت: استراتژی که صدام برای گرفتن ایران تعریف کرده بود توسط نیروی زمینی با مهندسی بسیار قوی جلوگیری و مقابله شد.
کد خبر: ۳۹۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ - 22April 2020

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه نوک پیکان حملات‌های عراق بودسرهنگ «احمد دلاور» فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی ضمن گرامی‌داشت شهادت سپهبد «سید محمدولی قرنی» در سوم اردیبهشت‌ماه درخصوص افتخارات و فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس، ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوا، دریا، زمین و پدافند افتخارات بسیار بزرگی را برای ملت و کشور به ارمغان آورد که عملیات شمشیر سوزان، عملیات بغداد و عملیات اچ ۳ نمونه‌هایی از این عملیات است که در نیروی هوایی ارتش انجام شد.

دلاور گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اجرای عملیات مروارید و اشکان در شش ماهه اول جنگ تحمیلی، نیروی دریایی رژیم بعث را به اضمحلال کشید و اتفاقی را رقم زد که تا آخر جنگ نیروی دریایی عراق نتوانست اقدامی را به صورت منسجم انجام دهد.

فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی ادامه داد: در پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کشف و شناسایی و انهدام پرنده‌ها و ریزپرنده‌های هوایی، اقدامات بسیار خوب و سازنده‌ای صورت گرفت همچنین نیروی زمینی قهرمان همیشه نوک پیکان حملات‌های عراق بود و استراتژی که صدام برای گرفتن ایران تعریف کرده بود توسط نیروی زمینی با هوانیروز، آتش توپخانه، تانک و مهندسی بسیار قوی که داشت توانست از این استراتژی جلوگیری کند و دشمن را شکست دهد.

وی با اشاره به اولین شهید ترور ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: سپهبد شهید «سید محمدولی قرنی» در اداره دوم ارتش که یکی از ادارات بسیار مهم در ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، طرح ترور شاه را در دستور کار خود قرار می‌دهد که این طرح توسط عناصری از وابستگان شاه آشکار و شهید «قرنی» به مدت سه سال محکوم به زندان و اخراج از ارتش شد.

دلاور ادامه داد: این شهید بزرگوار دست از اقدامات و مبارزات خود برنداشته و با انقلابیون در سال ۴۲ همراهی و همکاری‌های خوبی داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۳ بهمن ۵۷ طی حمکی از سوی امام خمینی (ره) به عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسامی ایران ایفای نقش کرد و نهایتا در سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ توسط منافقینن ترور و به درجه شهادت نائل شد.

فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی اضافه کرد: ما مفتخریم که ۴۹ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کردیم و نمونه آن سپهبد شهید «علی صیادشیرازی» است که در اخلاص بی‌نظیر بود و با اخلاص کار‌ها و فعالیت‌ها را انجام می‌داد و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوسه بر تابوت این شهید والامقام زدند.

وی سپس به شهدای خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در استان شهدای گرانقدری همچون شهید «محمدعلی صفا» را داریم که از کماندو‌ها و تکاوران نیروی دریایی ارتش بود و دوره‌های کماندویی بسیار خاصی را در انگلستان و آمریکا آموزش دید و در انگلیس به جهت اینکه از دانشجویان برتر آنجا بود به عنوان کماندو نمونه در سطح جهان، تندیس این مرد بزرگ نصب شده است.

فرمانده تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی در خصوص شهید «ایرج رستمی» از شهدای خراسان شمالی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر پر خیر و برکتشان به خراسان شمالی از این شهید والامقام یاد و خاطره‌ای از شهید «رستمی» تعریف کردند.

دلاور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدامات سازنده‌ای را برای مقابله و مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است که اجرای رزمایش پدافند بیولوژیکی و اقدامات غربالگری و تست کرونا و همچنین ایجاد قرارگاه زیستی ارتش جمهوری اسلامی در سطح کشور نمونه‌ای از این اقدامات است.

وی افزود: نقاهت گاه‌های بسیار خوبی در شهر‌هایی که در بحران بودند مثل قم، تهران، گیلان و رشت ایجاد شد همچنین بیمارستان صحرایی را نیز ایجاد کردیم و مفتخریم در عرض ۴۸ ساعت ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نقاهتگاه ۲ هزار تختخوابی با تمام امکانات که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان بود ایجاد کرد و همچنین اداره بهداشت و درمان نزاجا نیز بالغ بر ۱۱ هزار نیروی کادر پزشکی خود را در اختیار اداره بهداشت و درمان برای مبارزه با این ویروس قرار داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها