کشته و زخمی شدن ۷۵ نظامی ائتلاف سعودی در یمن

ارتش یمن اعلام کرد که در دومین هفته از آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی، نیرو‌های متجاوز این ائتلاف با ده‌ها کشته مجبور به فرار از جبهه‌های نبرد شدند.
کد خبر: ۳۹۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ - 22April 2020

کشته و زخمی شدن ۷۵ نظامی ائتلاف سعودی در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن (صنعاء) گفت که نیرو‌های این کشور به رغم حملات هوایی ائتلاف سعودی در سیزدهمین روز از اعلام آتش‌بس ادعایی، حملات زمینی این ائتلاف را دفع کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع چهارشنبه‌شب در حساب توییتری نوشت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز موفق شدند چهار حمله زمینی و تلاش برای نفوذ به مناطق تحت سیطره ارتش یمن در جبهه‌های مرزی و استان‌های الجوف، البیضا و تعز را دفع کردند.

وی گفت که حملات زمینی ائتلاف سعودی از نیمه شب دیروز آغاز و تا صبح امروز چهارشنبه ادامه داشت و همه این حملات ناکام ماند و متجاوزان متحمل خسارت جانی و تجهیزاتی شده‌اند.

سخنگوی ارتش یمن تعداد کشته‌های نیرو‌های ائتلاف سعودی را ۳۰ نفر و زخمی‌ها را ۴۵ نفر اعلام کرد و گفت که در جریان دفع حملات چهارگانه، شماری از خودرو‌های زرهی منهدم شد و متجاوزان مجبور به عقب‌نشینی شدند و دستاوردی نداشتند.

سرتیپ یحیی سریع همچنین گفت که ائتلاف متجاوز سعودی در ۲۴ ساعت گذشته دو عملیات با هدف نفوذ به مناطق تحت سیطره نیرو‌های یمنی در استان شمالی صعده انجام دادند که با مقاومت نیرو‌های یمنی، نیرو‌های متجاوز، با دادن چند کشته و زخمی به عقب نشست.

وی گفت که ائتلاف سعودی طی یک روز گذشته، ۳۵ حمله هوایی در استان‌های مأرب و الجوف (مرکز یمن) و جبهه‌های مرزی انجام داد که ۲۳ حمله از این حملات در دو منطقه مجزر و صراوح استان مأرب بوده است.

ائتلاف سعودی از ۲۱ فروردین اعلام کرده است که حملات به یمن به مدت دو هفته به صورت یکجانبه متوقف خواهد شد و در صورت استقبال طرف مقابل قابل تمدید است؛ این مدت زمان، فردا پنجشنبه به پایان خواهد رسید، ولی بنا بر اعلام نیرو‌های مسلح یمن و رسانه‌های خارجی از جملهر روزنامه گاردین، ائتلاف سعودی در این سیزده روز حملات هوایی و زمینی را نه‌تن‌ها متوقف نکرده بلکه تشدید کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار