در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد آمده است:

شکست مفتضحانه آمریکا در حادثه طبس فرصتی برای افشای جنایات آمریکاست

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در بیانیه‌ای پنجم اردیبهشت‌، سالروز شکست خفت ‌بار آمریکا در تجاوز نظامی به ایران اسلامی در طبس را فرصتی برای بازخوانی جنایات و خیانت‌های هیات حاکمه ظالم، جنایتکار و غیر قابل اعتماد ایالات متحده آمریکا دانست.
کد خبر: ۳۹۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ - 23April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در بیانیه‌ای شکست خفت‌بار آمریکای متجاوز در حمله نظامی به ایران اسلامی در صحرای طبس در پنجم اردیبهشت‌ ۱۳۵۹ از صحنه‌های بسیار آموزنده و عبرت‌انگیزی است که با گذشت 40 سال همچنان سایه وحشت و هراس را بر کاخ سفید و هیئت حاکمه آمریکا حاکم ساخته و یادآوری آن در هر سال تزلزل و ناتوانی سران بی‌خرد و مستکبر ایالات متحده را در برابر اراده و مشیت الهی و اقتدار خیره‌کننده انقلاب اسلامی و ملت غیور ایران برجسته می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: ماجرای طبس یک نشانه‌ تاریخی از امداد غیبی خداوند است و فرصتی برای بازنمایی و تبیین شکست راهبردها، سیاست‌ها و سناریوهای جبهه ضدانقلاب و دشمنان قسم خورده نظام در عرصه‌ نبردهای سخت، نیمه‌سخت و نرم علیه ایران اسلامی به شمار می‌رود که اندیشیدن به آن، اقتدار، عظمت و درخشندگی جمهوری اسلامی در جغرافیای سیاسی و انسانی امروز جهان را هویدا می‌کند.

حضرت امام خمینی (ره) نیز پس از تهاجم نظامی آمریکا در طبس  با نگاه تیزبین خود، پیام بسیار مهمی به ملت ایران صادر کردند که در بخشی از پیام آمده است. کارتر باید بداند که حمله به ایران، حمله به تمام بلاد مسلمین است و مسلمانان جهان در این امر بى‏تفاوت نیستند. کارتر باید بداند که حمله به ایران موجب قطع نفت از تمام دنیا خواهد شد و دنیا را بر ضد او بسیج مى‏کند. کارتر باید بداند که این عمل احمقانه او در ملت آمریکا چنان اثرى خواهد گذاشت که طرفداران او را مخالفان او خواهد کرد. کارتر باید بداند که با این عمل بسیار ناشیانه حیثیت سیاسى خود را به صفر رساند و از ریاست جمهورى باید قطع امید کند. کارتر با این عمل خود ثابت کرد که قدرت تفکر را از دست داده و از اداره یک کشور بزرگ مثل آمریکا عاجز است.

این بیانیه در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید محمد منتظرقائم، فرمانده دلاور و انقلابی سپاه یزد که در جریان اقدام خیانت‌بار بنی‌صدر در بمباران و انهدام اسناد و تجهیزات جاسوسی آمریکایی‌ها در صحرای طبس به فیض شهادت نایل آمدند، تاکید کرده است: در شرایط کنونی مبارزه جهانی تمامی ملل علیه ویروس منحوس کرونا، آمریکا به دلیل خوی استکبار ستیزی و مادی گرایی در صف اول بالاترین آمار تلفات انسانی قرار گرفته به همین دلیل عظمت دروغین آنها به طبل تو خالی تبدیل گشته و توان مدیریت بحران داخلی خود را ندارند.«مقاومت و ایستادگی تاریخ‌ساز ملت ایران در برابر جبهه سلطه استکبار تحت تعالیم و آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) و به ویژه هدایت‌های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) با هوشمندی و صلابت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار