پیام اداره کل حفظ آثار دفاع‌مقدس لرستان به مناسبت هفته سلامت

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با صدور پیامی هفته سلامت را به مدافعان سلامت تبریک و تهنیت گفت.
کد خبر: ۳۹۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ - 23April 2020

پیام اداره کل حفظ آثار دفاع‌مقدس لرستان به مناسبت هفته سلامت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا ۚ

«گرامیداشت هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه، فرصت مغتنمی را برای تأکید بر جایگاه سلامت و تمامی کسانی که در این عرصه خدمت می‌کنند فراهم نموده است.

 در آموزه های دینی، به تلاش در راه حفظ سلامت جسم و روح و نجات جان همنوعان بسیار تاکید شده است. امسال، هفته سلامت در حالی آغاز شده است که جامعه جهانی در مواجهه با یکی از  دشوارترین چالش‌های قرن اخیر با نام بیماری کرونا قرار دارد. نامگذاری این هفته با عنوان«حمایت همگانی از مدافعان سلامت»، نشان از اهمیت جایگاه کسانی است که در چند ماه اخیر در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا  تلاش می‌نمایند و در سنگرهای سلامت با لباس سفیدی که ارزش آن کمتر از لباس‌های به رنگ خاک رزمند گان در هشت سال دفاع مقدس نیست؛ مجاهدت می‌کنند. همراهی، همدلی و مشارکت عمومی در مبارزه با ویروس کرونا گام موثری است در تحقق شعار هفته سلامت.

مدافعان سلامت با کار جهادی شبانه روزی در مراکز درمانی و خلق جلوه‌های از ایثار و از خود گذشتگی، یکبار دیگر صحنه‌هایی از فداکاری رزمندگان، پزشکان، پرستاران و امدادگران را در دوران طلایی دفاع مقدس خلق کردند.

در شأن جامعه پزشکی همین بس که در همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا در کشورمان و مقابله با این ویروس، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ضمن تشکر صمیمانه از وزارت بهداشت و همکاران وزیر، پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و مجموعه  دست اندرکاران این عرصه، فرمودند: «این زحماتِ بسیار با ارزش جایگاه جامعه پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا برده است و اجر و ثواب الهی را به دنبال خواهد داشت.»

در پایان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ضمن عرض تبریک و تهنیت هفته سلامت به همه مدافعان، مراقبان و سفیران سلامت کشور، یاد و خاطره شهدای سلامت را گرامی داشته و سلامت، سربلندی و سعادت آحاد ملت ایران بویژه تلاشگران سنگرسلامت را  از خداوند متعال مسئلت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار