معاون اجتماعی حوزه کربلا و مدیر عامل موسسه باب الحوائج لرستان خبر داد؛

راه اندازی 2 کارگاه تولید ماسک در لرستان توسط موسسه باب الحوائج

«رسول پاکدل» گفت: راه اندازی 2 کارگاه تولید ماسک روزانه با 16 نیروی زن در لرستان توسط موسسه خیریه باب الحوائج.
کد خبر: ۳۹۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ - 23April 2020

«رسول پاکدل» معاون اجتماعی حوزه کربلا و مدیر عامل موسسه باب الحوائج لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد با بیان اینکه موسسه خیریه باب الحوائج (ع) در سال 1386 با مجوز فعالیت از نیروی انتظامی و فرمانداری خرم آباد توسط جمعی از جوانان و نوجوانان بصورت خود جوش تشکیل شده است، اظهار داشت: هدف از تشکیل این موسسه خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است.

وی افزود: در طول سال کارگاه‌های مختلفی با موضوعات پیشگیری از اعتیاد، مسابقات فرهنگی، ورزشی، اجرای گروه های جهادی و ساخت سرویس های بهداشتی و حمام و برگزاری نشست های بصیرتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون اجتماعی حوزه کربلا و مدیر عامل موسسه باب الحوائج لرستان گفت: برپایی کلاس‎های اوقات فراغت در تابستان، ایجاد فضای انگیزشی برای نوجوانان و جوانان و بحث پیگیری مطالبات مردمی از طریق دستگاه های اجرایی استان است از جمله برنامه های این موسسه است.

وی ادامه داد:  با توجه به این که خانواده های آسیب پذیری در مناطق حاشیه نشیبن زندگی می‌کنند، ما از طریق جذب کمک‌های غیر نقدی مردمی، کمک ها را جمع آوری و بین این خانواده ها توزیع خواهیم کرد.

پاکدل اضافه کرد: با همکاری بسیج جامعه پزشکی  به صورت فصلی تیم های پزشکی در محله مستقر و به صورت رایگان اقدام به ویزیت رایگان اهالی می‌کنند.

پاکدل تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا اقدام به تشکیل گروه 15 نفره جهادی کردیم که توسط روح الله قیاسوند،  یکی از خیرین موسسه، مواد ضدعفونی کننده تهیه و با خرید دو دستگاه آبپاش، به صورت شبانه مکان های عمومی از جمله محله علی آباد و شمشیر آباد، پارک شریعتی پارک نسترن به صورت خودجوش و شبانه ضدعفونی می‌شود.

وی گفت: برای پیشگیری از ویروس کرونا  اقدام به نصب بروشور و پوستر آموزشی جهت آگاهی بخشی خانواده ها و توزیع پک‌های بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده در محله ها کردیم و بعضی از خانواده هایی که مشکل اقتصادی داشتند از طریق خیرین سبد های غذایی تهیه و توزیع شد.

 معاون اجتماعی حوزه کربلا و مدیر عامل موسسه باب الحوائج لرستان در ادامه گفت: دو کارگاه تولید ماسک را با همکاری فنی حرفه ای و خانه داوطلبین باب الحوائج راه اندازی کردیم که در حال حاضر با حضور 16 نیروی زن، روزانه تولید ماسک می‌کنند و پس از ایزوله شدن در اختیار فنی حرفه ای قرار می‌گیرند و بعد از بسته بندی بین مناطق حاشیه نشین توزیع می‌شود.

پاکدل اظهار داشت: بودجه موسسه از طریق جذب کمک های مردمی تامین می شود و بخشی از آن از طریق استانداری استان تامین می‌شد که در قالب برنامه هایی که اجرا می شود هزینه می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار