آمریکا در طرح جهانی «WHO» برای مبارزه با کرونا شرکت نمی‌کند

یک مقام آمریکایی گفته این کشور در طرح جهانی سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با ویروس کرونا شرکت نمی‌کند.
کد خبر: ۳۹۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ - 24April 2020

آمریکا در طرح جهانی «WHO» برای مبارزه با کرونا شرکت نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت‌های آلمان و فرانسه از قصد خود برای راه‌اندازی یک طرح جهانی سرعت بخشیدن به برنامه‌ها برای مبارزه با «کووید-۱۹» (بیماری کرونا ویروس-۲۰۱۹») خبر داده‌اند اما ایالات متحده گفته در این طرح شرکت نخواهد کرد.

سازمان جهانی بهداشت شامگاه پنجشنبه اعلام کرد قصد دارد طرحی جهانی با «مشارکت قابل‌توجه» کشورها برای ساخت داروهای موثر در زمینه این بیماری و اخذ آزمایش‌های مفید راه‌اندازی کند.

یک سخنگوی نمایندگی آمریکا در این سازمان در ژنو گفته در این طرح مشارکت نخواهد کرد.

این در حالی است که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان آمادگی خودشان را برای شرکت در این طرح اعلام کرده‌اند. 

یک سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفته که این طرح نوعی الزام سیاسی از سوی کشورها برای اطمینان از این است که کشورها از ابزارهای جدید برای مبارزه با این ویورس برخوردار هستند. 

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها