ترکیه:

تصمیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری اقدامی خطرناک است

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را اقدامی خطرناک توصیف کرد.
کد خبر: ۳۹۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ - 24April 2020

تصمیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری اقدامی خطرناک استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه روز جمعه طی بیانیه‌ای گفت که ترکیه طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه‌باختری را محکوم می‌کند واین طرح را اقدامی خطرناک با هدف به زور گرفتن زمین‌های اشغالی فلسطینیان می‌داند.

آکسوی در ادامه این بیانیه اعلام کرد: «ما معتقدیم که چنین گام‌هایی که قوانین بین‌المللی را تضعیف کرده و به وجدان مشترک بشری آسیب می‌رساند مورد قبول یا حمایت هیچ یک از اعضای جامعه بشری که دارای حس عدالت و مسئولیت‌پذیری هستند، نمی‌باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه جامعه جهانی را فراخواند تا در برابر طرح‌های غیرقانونی یکجانبه اسرائیل ایستاده و دیدگاه راه‌حل دو دولت بر اساس پارامتر‌های ایجاد شده و مرز‌های سال ۱۹۶۷ را بپذیرند.

توافقنامه‌ای که چند روز پیش توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف انتخاباتی حزب آبی و سفید به امضا رسید، تصریح می‌کند که الحاق دره اردن و کلیه شهرک‌های کرانه باختری ممکن است بزودی در کابینه (کنست) به رأی گذاشته شود.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق تقریبا ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری این روز‌ها سر و صدای زیادی به راه انداخته و مخالفت شدید فلسطینی‌ها را در پی داشته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار