سردار کارگر:

حضور مستمر ارتش کنار مردم در مواقع بحران/ اقدامات ارتش در مقابله با کرونا نشأت گرفته از روحیه دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ارتش در زمان‌های بحرانی همواره در کنار مردم بوده است، گفت: اقدامات ارتش در مقابله با ویروس کرونا نشأت گرفته از روحیه دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۹۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ - 26April 2020

ارتش در مواقع بحرانی همواره در کنار مردم بوده است/ اقدامات ارتش در مقابله با کرونا نشات گرفته از روحیه دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز (یکشنبه) در نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارتش که در ستاد فرماندهی آجا برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: در جلسه‌ای که به همراه رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح محضر فرمانده معظم کل قوا جهت ارائه گزارش پنج ساله مشرف شدیم، حضرت آقا فرمودند «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند، این هم برای یک سال و دو سال و ۱۰ سال نیست؛ مال یک قرن است؛ یعنی ما همچنان‌که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم؛ باید پیروزی این جنگ را ۱۰۰ الی ۲۰۰ سال حس کنیم و این نمی‌شود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این جنگ، این جنگ خیلی فوق‌العاده است، واقعاً فوق‌العاده است، هر ذره ذره‌اش را آدم برود بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب هست».

سردار کارگر با اشاره به نقش‌آفرینی ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در خطوط مقدم مبارزه قرار داشته است و این تنها به دوران دفاع مقدس برنمی‌گردد و همان‌طوری که امروز نیز شاهد هستیم، ارتش در هر زمان و مکانی که کشور با بحران روبه‌رو بوده است، خالصانه به میدان آمده و در خدمت‌رسانی به مردم در کنار سایر نیرو‌های مسلح خوش درخشیده است.

وی در ادامه به خدمات‌رسانی نیرو‌های چهارگانه ارتش در حادثه سیل سال گذشته در برخی استان‌ها اشاره و عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در سال جاری نیز در مقابله با شیوع ویروس کرونا خوش درخشید و تلاش‌های ارزنده‌ای را به ثمر رساند.

اقدامات ارتش در مقابله با کرونا نشأت گرفته از روحیه دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساخت نقاهتگاه ۲ هزار تختخوابی را در ظرف ۴۸ ساعت یکی از مؤثرترین اقدامات سریع و به‌هنگام ارتش در جهت امنیت روانی جامعه توصیف کرد و افزود: این‌گونه اقدامات جهادی و ارزشمند نشأت گرفته از فرهنگ و روحیه دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که ارتش جمهوری اسلامی اقدامات ارزنده خود را به نحو احسن اطلاع‌رسانی کند و مردم را در جریان فعالیت‌های خالصانه و کار‌های ارزشمند خدماتی و مردم‌یاری قرار دهد که این هم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

سردار کارگر گفت: کاری که امروز نیر‌وهای مسلح جمهوری اسلامی در کنار سایر دستگاه‌های حکومتی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام دادند، سبب شد تا شاهد روند کاهشی و کنترل شیوع ویروس در سراسر کشور باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس منحصر به نیرو‌های مسلح نیست، تأکید کرد: دفاع مقدس به همه مردم ایران تعلق دارد و ما باید جامعه را در این حوزه فعال کنیم تا بتوانیم به موفقیت‌های بزرگ دست یابیم؛ همان‌طوری که در دوران دفاع مقدس حمایت و کمک مردمی را به همراه داشتیم و اگر این کمک‌ها و پشتوانه مردمی در آن دوران نبود، به آن موفقیت‌های بزرگ دست نمی‌یافتیم.

وی با اشاره به شهدایی که ارتش جمهوری اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس باید از خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان و حتی سربازان وظیفه‌ای که در آن دوران جهاد کردند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند، قدردانی شود و این قدردانی‌ها می‌تواند در قالب سرکشی به خانواده‌های ایثارگران باشد.

سردار کارگر با تأکید بر اینکه توجه به سربازان هم در دوران دفاع مقدس و هم در شرایط فعلی مسئله مهمی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی پیشنهادی را جهت تخصیص روزی به نام «سرباز» ارائه کرد که ان‌شاءالله یک روز در جهت تجلیل از زحمات این عزیزان اختصاص می‌یابد.

ضرورت بهره‌گیری از فضای مجازی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه ویروس کرونا نباید ما را از وظایف خود در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بازدارد، افزود: یکی از مهمترین فضا‌هایی که می‌تواند در این رابطه به ما کمک کند، بهره‌گیری از فضای مجازی است. بسیاری از برنامه‌های محتوایی را می‌توانیم به صورت ویدئوکنفرانس و سخنرانی در فضای مجازی برگزار کنیم و یا اینکه خدمت خانواده‌های ایثارگران تقدیرنامه ارسال کرده و با تماس تلفنی، جویای حال آن‌ها شویم.

وی گفت: بخشی از برنامه‌های خود را می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام دهیم. امکان دارد شرایط کشور تا پایان سال تحت تأثیر این ویروس باشد؛ لذا ما نباید برنامه‌های خود را تعطیل کنیم. ما می‌توانیم حتی در شرایط کرونایی نیز از راه‌های جایگزین استفاده کنیم.

استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس

سردار کارگر با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تمام ظرفیت آماده تعامل با نیرو‌های چهارگانه ارتش در حوزه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، بیان کرد: امروز ارتش می‌تواند در حوزه کتاب دفاع مقدس، جمع‌آوری خاطرات، بهره‌گیری از ابزار هنر همچون ساخت فیلم و برنامه‌های فرهنگی مؤثر سوژه‌های مختلفی را در زمینه احیای فرهنگ دفاع مقدس اجرا کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: می‌توان روی سوژه‌های مختلفی کار کرد؛ مثلاً مسابقه خاطره‌نویسی و کتاب‌نویسی را در سطح گسترده میان نیرو‌های سرباز ارتش در دوران دفاع مقدس برگزار کرد که این می‌تواند بازخورد بسیار خوبی داشته باشد.

سردار کارگر با اشاره به گستردگی ارتش و حضور مستمر کارکنان ارتش در حوزه مردم‌یاری گفت: بسیاری از سوژه‌ها در سطح ارتش قابل پیگیری است؛ مثلاً سرهنگ ارتشی که می‌نشیند تا پیرمرد یا زن سالخورده پا بر روی کمرش بگذارد و از منطقه خطر دور شود و یا اینکه خانم معلمی که بعد از عمل جراحی درحالی‌که در بیمارستان بستری است، برای شاگردانش کلاس مجازی برگزار می‌کند و وقتی از او سوال می‌کنند، می‌گوید که فرزند یک ارتشی است. همچنین شهید مدافع حرم، «محسن حججی» نیز دوره سربازی خود را در ارتش گذراند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار