مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

گمنامی مخصوص شهدایی است که صادقانه در راه خدا جهاد و مبارزه کردند

سردار عباس یوسفی گفت: گمنامی فقط مخصوص کسانی است که صادقانه برای خدا تلاش و مبارزه می‌کنند و شهدای گمنام فرزندان بی‌نام و نشان دوران دفاع مقدس به لطف پروردگار و حرمت خون اباعبدالله الحسین (ع) در هر جا از جغرافیای کشور عزیزمان و خوزستان قهرمان که دفن شدند با نام و نشان‌ترین مکان‌ها را به اسم خودشان ثبت و ضبط کردند.
کد خبر: ۳۹۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ - 26April 2020

گمنامی مخصوص شهدایی است که صادقانه برای راه خدا جهاد و مبارزه کردند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «برومند سخنور» شهردار دارخوین به همراه عضو شورای اسلامی و مسئول بسیج این شهر امروز با حضور در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با سردار یوسفی دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی در این دیدار گزارشی از روند درخواست تا خاکسپاری شهدای گمنام این شهر ارائه داد و اظهار داشت: با همت همه مسئولین شهر دارخوین و با توجه به ضرورت و اهمیت ساخت و تکمیل مقبره شهدای گمنام این منطقه از سردار یوسفی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان درخواست داریم تا با حضور در شهر دارخوین، کلنگ آغاز ساخت یادمان این شهدای عزیز را به زمین بزنند.

این مقام مسئول افزود: مطالبه عمومی مردم و مسئولین شهر دارخوین ساخت و تکمیل مقبره این شهدا به بهترین شکل ممکن است و ما به عنوان مجموعه شهرداری نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا هر چه سریعتر این مکان مقدس و معنوی را در اختیار مردم شهید پرور این شهر قرار دهیم.

سردار «عباس یوسفی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در ادامه این جلسه به قداست و مظلومیت شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: گمنامی فقط مخصوص کسانی است که صادقانه برای خدا تلاش و مبارزه می کنند و این فرزندان بی نام و نشان دوران دفاع مقدس به لطف پروردگار و حرمت خون اباعبدالله الحسین(ع) در هر جا از جغرافیای کشور عزیزمان و خوزستان قهرمان که دفن شدند با نام و نشان ترین مکان ها را به اسم خودشان ثبت و ضبط کردند و این جایگاه رفیع و عزت ابدی فقط از سوی پروردگار نصیب انسان ها می شود.

وی در پایان با اعلام آمادگی برای بازدید از مزار شهدای گمنام در شهر دارخوین و دستور به مدیران مهندسی اداره کل برای تهیه نقشه ای مطلوب برای ساخت مقبرعه این شهدا، افزود: بزودی با تشکیل جلسه ای در محل خاکسپاری شهدای گمنام از همه مسئولین و هیئت امنای شهدای گمنام دارخوین دعوت خواهیم کرد و نسبت به برنامه ریزی برای آغاز تا پایان این طرح مبادرت خواهیم ورزید.

دارخوین شهری در بخش مرکزی شهرستان شادگان در استان خوزستان ایران است. قرارگیری در مسیر اصلی ارتباط شمال به جنوب کشور، وجود چاه‌های متعدد نفت، نیروگاه اتمی، قدیمی‌ترین تلمبه‌خانه‌های نفت و آب، رودخانهٔ کارون، نخلستان‌ها و فاصلهٔ کمتر از ۲۵ کیلومتری تا مرز ایران و عراق از جمله ویژگی های این شهر می‌باشد. دارخوین در زمان حصر آبادان تبدیل به خط مقدم جبههٔ جنگ شده بود و بعد از شکست حصر آبادان نیز منطقهٔ تدارکات عملیات بود. این منطقه در دوران جنگ با مقاومت شدید خود در برابر دشمن، به یکی از شهرهای مقاوم خوزستان شهرت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار