جانشین سازمان بسیج کارگران و کارخانجات در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پشتیبانان مدافعان سلامت در روز بسیج کارگری تجلیل می‌شوند

محمد علی‌نژاد با اشاره به اینکه فعالیت پشتیبانان مدافعان سلامت موجب شده تا قفسه‌های هیچ فروشگاهی در کشور خالی نباشد، گفت: در مراسم‌های روز بسیج کارگری از پشتیبانان مدافعان سلامت (کارگران) تجلیل به عمل می‌آید.
کد خبر: ۳۹۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۸ - 27April 2020

پشتیبانان جامعه سلامت در روز بسیج کارگری تجلیل می‌شوند/ ضرورت جلوگیری از بوجود آمدن وقایع پساکرونا«محمد علی‌نژاد» جانشین رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره ویژه‌برنامه‌های روز بسیج کارگری اظهار داشت: نهم اردیبهشت سالروز تشییع نمادین شهید عبدالحسین برونسی، شهید شاخص بسیج کارگری و نماد کارگر در تراز انقلاب اسلامی است به همین جهت این روز به نام روز بسیج کارگری نام‌گذاری شده است که هرساله به همین مناسبت ویژه‌برنامه‌هایی در سطح کشور برگزار می‌شود؛ اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش این ویروس، برنامه‌ها به‌صورت تلفیقی در استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس، در هر استان یک کارخانه را مشخص می‌کنند که شیفت ایثار در آن کارخانه برگزار خواهد شد و علاوه بر این، کارخانه تعیین شده توسط بسیجیان گندزدایی و ضدعفونی می‌شود و کارگران کارخانه نیز مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

علی نژاد با اشاره به اینکه در این روز پنج نفر از جهادگران بسیجی کارخانه‌ها نیز به‌صورت نمادین تجلیل می‌شوند، ادامه داد: در مراسم‌های استانی علاوه بر فرمانده سپاه استان، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان نیز برای شرکت در مراسم مورد اشاره دعوت خواهند شد تا با حضور این عزیزان از پشتیبانان مدافعان سلامت (کارگران) تجلیل به عمل آید.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت پشتیبانان مدافعان سلامت موجب شده تا قفسه‌های هیچ فروشگاهی در کشور خالی نباشد، اضافه کرد: در تهران نیز این مراسم با حضور وزیر بهداشت برگزار و طی آن به کارگران آسیب‌دیده از شیوع کرونا هدایای مراکز صنعتی و تولیدی در قالب کمک‌های مومنانه تقدیم خواهد شد که برابر آنچه پیش‌بینی شده در این روز تعداد ۱۱۰ هزار بسته کمک مومنانه بین کارگران مورد اشاره توزیع می‌شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور تصریح کرد: در اصفهان وسیله‌ای توسط یکی از بسیجیان اختراع شده که میزان پخش‌کنندگی مواد ضدعفونی توسط این دستگاه چندین برابر دستگاه‌های بکارگیری شده توسط آتش‌نشانان است؛ این‌گونه اقدامات که توسط بسیجیان صورت گرفته است، بهانه‌ای شد تا از این عزیزان در مراسم روز بسیج کارگری تجلیل به عمل آید.

وی همچنین درخصوص اقدامات صورت گرفته برای مقابله با گسترش کرونا هم عنوان کرد: تأمین اقلام موردنیاز برای مقابله با کرونا، صحبت با واحد‌های تولیدی برای تغییر کاربری در راستای مقابله با کرونا، پی‌گیری تهیه مواد اولیه برای این واحد‌ها و حفاظت از جان کارگران در استان‌ها با همکاری ادارات کار و توجیه مدیران کارخانه‌ها نسبت به ویروس کرونا، بخشی از برنامه‌های سازمان بسیج کارگری برای مقابله با شیوع این بیماری است.

علی نژاد افزود: البته آمار‌های رسمی و غیر رسمی حاکی است که تاکنون تعداد کمی از کارگران به این بیماری مبتلا شده‌اند به نحوی که در برخی استان‌ها کمتر از ۱۰ نفر به کرونا دچار شدند که این نشان می‌دهد همکاری خوبی بین کارگران، کارفرمایان و مسؤولان حوزه بهداشت وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه الان هم همکاری خوبی با ادارات کار برای پایش کارخانه‌های متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی دولت داریم تا این کارخانه‌ها اقدامی در جهت تعدیل نیرو‌های خود انجام ندهند، گفت: کمیته‌ای مشترک بین بسیج کارگری و وزارت کار برای دوران پساکرونا که احتمالا از خرداد به بعد خواهد بود، خواهیم داشت؛ در دوران پساکرونا ممکن است شاهد مواردی مثل کاهش مواد اولیه برخی کارخانه‌ها که منجر به تعدیل یا تعطیلی آن‌ها شود یا موجب نارضایتی بین کارگران و کارفرمایان را فراهم کند، باشیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج کارگری کشور افزود: بر این اساس در کمیته مورد اشاره باید بتوانیم با پیش‌بینی این موارد احتمالی، پیشنهاداتی را به دولتمردان با هدف جلوگیری از وقوع این‎گونه موارد ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار