امیر سیاری:

ارتش در حوزه مردم‌یاری پیشتاز است

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ارتش همواره در حوزه مردم‌یاری پیشتاز بوده است، گفت: در حوادثی چون سیل و زلزله ارتش همواره در کنار مردم بوده و خدمت به مردم را وظیفه ذاتی خود می‌داند.
کد خبر: ۳۹۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ - 26April 2020

امیر سیاریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش امروز (یکشنبه) در نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارتش که در ستاد آجا برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کار ارزشمند و بزرگی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌های متعددی را در این حوزه تدوین کرده است و ان‌شاءالله به نحو احسن اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس همچون گنجی است که باید به مرور زمان استخراج و به نسل‌های فعلی و بعدی منتقل شود، گفت: متأسفانه امروز افرادی هستند که کمترین اطلاعات را از رشادت‌ها و جانفشانی پدران خود در دوران دفاع مقدس دارند.

دریادار سیاری گفت: شهادت‌طلبی، ازخودگذشتگی و جانفشانی از آموزه‌های دوران دفاع مقدس است که همه باید از آن مطلع باشند و بهره معنوی ببرند.

وی اقدامات چندساله اخیر در حوزه دفاع مقدس به‌ویژه تشکیل شورای عالی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح ارتش را قابل تقدیر و ستودنی دانست و گفت: راهیان نور و حضور جوانان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس یکی از راه‌های مطلوب انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان است که باید با قدرت بیشتری پیگیری شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ارتش همواره در حوزه‌های مردم‌یاری پیشتاز است، افزود: در حوادثی چون سیل و زلزله ارتش همواره در کنار مردم بوده و خدمت به مردم را وظیفه ذاتی خود می داند و در کنار مأموریت‌های اصلی در حوزه دفاع از حدود و ثغور کشور به اقدامات مردم‌یاری و خدمت‌رسانی نیز می‌پردازد.

وی افزود: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا به سرعت وارد عرصه شد و با اقداماتی چون راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و لباس‌های مخصوص، پک‌های بهداشتی و تغذیه‌ای و خدمات درمانی و بهداشتی به ارائه خدمات پرداخت.

دریادار سیاری با بیان اینکه بسیاری از تلاش‌هایی که امروز در سطح جامعه برای مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود، ما را به یاد دوران دفاع مقدس می‌اندازد، گفت: همه این فعالیت‌ها، همدلی و حضور مومنانه مردم در مقابله با این ویروس منحوس نشأت گرفته از همان روحیه و فرهنگ دفاع مقدس است؛ چراکه در همان دوران مردم نیز پای کار آمدند و هر کس به نحوی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کمک می‌کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید براین که تاریخ دفاع مقدس مملو از ارزش‌های ناب و قابل توجه است، بیان داشت: به هر میزانی که به این ارزش‌ها در سطح جامعه بها داده شود، به همان میزان این ارزش‌های قابل تعظیم راهگشای بحران‌های امروز و آینده کشورمان خواهد بود و فرهنگ عظیم دفاع مقدس می‌تواند تضمین‌کننده و تاریخ آینده کشور باشد.

دریادار سیاری در ادامه ضمن تقدیر تلاش‌های سازمان عقیدتی سیاسی و قرارگاه تهدیدات نوپدید ارتش در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و همکاری منسجم با سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا در این حوزه افزود: فضای مجازی امروز یکی از راه‌های ارتباط‌گیری با مخاطبان در حوزه تبلیغاتی و ترویجی است که ارتش جمهوری اسلامی قطعاً از این فضا جهت تحقق اهداف مورد نظر استفاده می‌کند.

در پایان این مراسم، احکام انتصاب رؤسا و دبیران بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به معاونان هماهنگ‌کننده و نمایندگان نیرو‌های چهارگانه ارتش اهدا و همچنین از نشان‌واره گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار