رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

مردم باید فاصله اجتماعی را رعایت و در حدامکان در منزل بمانند

شکرالله سلمان زاده مردم را بهترین عامل برای رصد تخلف بهداشتی در زمان شیوع کرونا دانست و گفت: مردم باید فاصله اجتماعی را رعایت و در حدامکان در منزل بمانند.
کد خبر: ۳۹۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶ - 26April 2020

مردم باید فاصله اجتماعی را رعایت و در حدامکان در منزل بمانند

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «شکرالله سلمان‌زاده» رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری آخرین روز هفته سلامت به نام «هر رسانه یک پایگاه سلامت» اظهار داشت: رسانه‌ها در تغییر رفتار مردم در خصوص مقابله با بیماری کووید ۱۹ نقش آفرین بودند و هم اکنون شاهد تغییر رفتار مردم نسبت به روزهای ابتدایی فراگیری آن هستیم.

وی افزود: بیماری کووید ۱۹ به شدت مسری است و برای مهار آن باید به پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در خصوص بازگشایی واحدهای صنفی با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند توجه جدی داشت.

سلمان‌زاده با اشاره به این مطلب که زمانی برای پایان بیماری کووید ۱۹ تا یافتن واکسن موثر برآن میسر نیست گفت: چاره ای جز بازگشایی اصناف نیست ولی همه باید براساس پروتکل‌های اعلام شده نسبت به بازگشایی واحدهای تجاری اقدام کنند.

وی مردم را بهترین عامل برای رصد تخلف بهداشتی در زمان شیوع کرونا دانست و افزود: شهروندان ضمن رعایت نکات بهداشتی در صورت مشاهد تخلف به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: مردم باید فاصله اجتماعی را رعایت و در حدامکان در منزل بمانند.

وی به افتتاح آزمایشگاه تشخیص مولکولی به منظور تشخیص سریع موارد مثبت کووید ۱۹ در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان در آبادان اشاره کرد و بیان داشت: این آزمایشگاه این امکان را در منطقه فراهم کرده تا زمان تشخیص و رصد بیماران کرونایی در منطقه افزایش و کنترل‌ها نیز افزایش یابد ضمن اینکه امکان استفاده از این آزمایشگاه برای تشخیص بیماری‌های دیگر از جمله هپاتیت، ایدز و آنفولانزا نیز در منطقه فراهم شده است.

سلمان‌زاده افزود: ۳۹ نفر از کادر درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان به کووید ۱۹ مبتلا شدند که هم‌اکنون ترخیص و یا دوران نقاهت خود را در منزل سپری می‌کنند.

سلمان زاده تاکید کرد: هنوز وارد پیک بیماری در استان خوزستان در شهرهای جنوب غرب خوزستان نشدیم ولی آمادگی لازم و تخت های بیمارستانی برای شرایط بحرانی در منطقه پیش‌بینی شده و بیمارستان شرکت نفت آبادان نیز در صورت نیاز در اختیار ستاد کرونا قرار خواهد گرفت.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص پیاده روی اربعین حسینی نیز گفت: در این خصوص تابع نظر ستاد ملی کرونای کشور هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار