مخالفت مردم استان الانبار عراق با خروج نیروهای حشدالشعبی

مسئول دفتر سازمان بدر در استان الانبار عراق گفت: مردم این استان مخالف هر طرحی مبنی بر انحلال حشدالشعبی یا اخراج آن از الانبار هستند.
کد خبر: ۳۹۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ - 27April 2020

مخالفت مردم استان الانبار عراق با خروج نیروهای الحشدالشعبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «قصی الانباری» مسئول دفتر سازمان بدر در استان الانبار عراق به‌شدت از درخواست برخی طرف‌ها برای خروج نیرو‌های سازمان حشدالشعبی (بسیج مردمی) از این استان انتقاد کرد.

الانباری به پایگاه خبری «المعلومه» گفت: حشدالشعبی یک نهاد دولتیِ رسمی در ضمن نهاد‌های حکومتی است و یک گروه خارجی نیست تا تحت تصرف تمایلات سیاسی باشد.

وی با بیان اینکه اینگونه نیست که هر زمان گروه‌های سیاسی بخواهند حشدالشعبی از الانبار اخراج یا منحل شود، خاطرنشان کرد: مردم الانبار مخالف هر طرحی مبنی بر انحلال حشدالشعبی یا اخراج آن از الانبار هستند.

این مسئول عراقی با تاکید بر اینکه علت مخالفت مردم الانبار این است که حشدالشعبی، این مناطق را آزاد کرد و به آغوش میهن بازگرداند، خاطرنشان کرد: نظرات سیاسی در این خصوص (انحلال یا اخراج حشدالشعبی) مردود است و نمی‌توان بدان توجهی کرد.

الانباری از طرف‌های سیاسی که خواستار خروج حشدالشعبی از الانبار هستند، خواست که به جای طرح چنین مسئله‌ای، خواستار اخراج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از عراق باشند.

وی تأکید کرد: این افراد به جای اینکه صدای خود را به روی کسانی بالا ببرند که برای نجات الانبار از دست داعش به این استان آمدند، بهتر است بر اخراج عناصر آمریکایی تأکید کنند.

«جمال الکربولی» رئیس حزب «الحل» که وابسته به اهل تسنن است، اخیرا مدعی شده بود که باید نیرو‌های الحشد از مناطق مرزی الانبار خارج شوند.

«حمید الهایس» رئیس شورای نجات الانبار، اما گفت که دور کردن الحشد از مناطق غربی، سرآغاز بازگشت عناصر تروریستی داعش به استان الانبار خواهد بود.

در همین ارتباط، الانباری اواخر اسفند ۱۳۹۸ ضمن هشدار نسبت به همکاری عناصر داعش با تروریست‌های آمریکایی، تأکید کرد که آمریکا در حال افزایش نیرو‌های خود در الانبار است و نوار مرزی بین عراق و سوریه را تحت نظر دارد.

وی تصریح کرد که آمریکا با این اقدام خود، در تلاش است «بیشترین تعداد ممکن از عناصر تروریستی داعش را وارد عراق کند.»

این مسئول عراقی خاطرنشان کرد: عناصر داعش پس از اینکه با حمایت هوایی آمریکا، از سوریه وارد عراق می‌شوند، در مناطق بیابانی الانبار، تحت حمایت نیز آمریکا قرار دارند.

پارلمان عراق ۱۵ دی پس از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس جانشین رئیس حشدالشعبی، به طرح اخراج نیرو‌های آمریکا از عراق رأی مثبت داد، ولی هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار