حشمتی مهذب خبر داد؛

آغاز الکترونیکی شدن دادرسی‌ها در دادگستری تهران

رئیس دادگستری استان تهران گفت: با هدف توسعه دادرسی‌های الکترونیکی، کارگروه اجرای سامانه‌های ویدئوکنفرانس و دادرسی الکترونیک در دادگستری تهران تشکیل شد.
کد خبر: ۳۹۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ - 27April 2020

آغاز الکترونیکی شدن دادرسی‌ها در دادگستری تهرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، با دستور «محمدجواد حشمتی مهذب» رئیس دادگستری استان تهران و در اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر توسعه دادرسی‌های الکترونیکی، کارگروه اجرای سامانه‌های ویدئوکنفرانس و دادرسی الکترونیک در دادگستری تهران تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این‌خصوص اظهار داشت: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر توسعه دادرسی‌های الکترونیکی غیرحضوری و همچنین اجرای برنامه‌های راهبردی قوه قضائیه معاونت برنامه‌ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری برای راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ازجمله ویدئوکنفرانس در مجتمع‌های قضایی و زندان‌های استان مأموریت یافت تا در این حوزه پیگیری و اقدام لازم را انجام دهد.

حشمتی مهذب خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش اطاله دادرسی و افزایش نرخ رسیدگی در سطح استان تهران و جلوگیری از نیاز به اعزام زندانی با توجه به مخاطرات و مشکلات فراوانی که دارد از مزایا و قابلیت‌های بهره‌مندی از این فناوری محسوب می‌شود که قابل چشم‌پوشی نبوده و در آینده بسیار نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار