فعالیت‌های فضایی ایران همواره در مسیر صلح آمیز بوده است/ گام بعدی ایران ارسال ماهواره به مدار ژئو

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تلاش‌های ایران در حوزه فضایی را صلح آمیز خواند و گفت: ایران در تلاش است تا پرتاب ماهواره‌های خود را از مدار لئو به ژئو ارتقا دهد.
کد خبر: ۳۹۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ - 27April 2020

فعالیت‌های فضایی ایران همواره در مسیر صلح آمیز بوده است/ گام بعدی ایران ارسال ماهواره به مدار ژئوبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، قاسم احمدی لاشکی در گفت‌‌وگویی با بی اساس خواندن اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر صلح آمیز و غیرنظامی نبودن برنامه فضایی ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مدتی است که فعالیت های قابل قبولی را در حوزه علوم فضایی در دستور کار قرار داده که اگرچه چند اقدام ناموفق در ماه های گذشته داشت اما در مجموع هم در حوزه ماهواره‌ها و هم ماهواره‌برها اقدامات و پیشرفت های قابل قبولی داشته است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در حوزه فضایی و پرتاب ماهواره هم اکنون در مدار لئو قرار دارد ادامه داد: این به معنای آن است که ما در شرایط کنونی در مدار کوتاه قرار داریم به طوریکه ماهواره بر ما امکان طی مسافت 425کیلومتری دارد که در همین زمینه کارهای قابل قبولی البته در مدت محدود تحت عنوان ماهواره نور یک انجام شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی ایران برای قرار گرفتن ماهواره ها در مدار ژئو با مسافت طولانی تر است افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که در بحث پرتاب ماهواره ها بتواند مدار چند هزار کیلومتری را طی کرده و در مدار ژئو قرار گیرد.

احمدی لاشکی اقدامات ایران در حوزه فضایی را علمی خواند و تاکید کرد: همان طور که دانشمندان ایران در حوزه‌هایی همچون سلول‎های بنیادی، نانو تکنولوژی، بایو تکنولوژی و ... پیشرفت‌های قابل قبولی حاصل کرده طبیعی است که در حوزه دانش فضایی هم به دستاوردهای چشمگیری دسترسی پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه طبیعی است پیشرفت های فضایی ایران به مذاق دشمن خوش نیامده و به دنبال تهدیدآمیز جلوه دادن آن باشد، تصریح کرد: دشمن درصدد است تا هرگونه تلاش صلح آمیز و علمی ایران را که به استقلال کشور کمک می کند را در مسیر میلیتاریسم جلوه دهد این در حالی است که ایران همانند سایر کشورها با پرتاب ماهواره بر مدار زمین به دنبال رصد فضا بوده و اینکه بداند در منطقه و جهان چه می گذرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه فعالیت های فضایی ایران غیرصلح آمیز نیست تاکید کرد: این سوال مطرح است که چرا پرتاب ماهواره برای آمریکایی‌ها صلح آمیز و برای ایران غیرصلح آمیز است، واقعیت این است که ایران هیچ گاه در حوزه فضایی فعالیت نظامی نداشته بلکه در تلاش است تا فعالیت صلح آمیز و علمی خود را پیگیری کرده و ماهواره را از قرار گرفتن در مدار لئو به ژئو ارتقا دهد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها