نماینده مردم شهرستان «آستانه اشرفیه» در مجلس شوای اسلامی:

شهدا تاریخ سازان کشور ما هستند

«حسین قربانی» گفت: شهدا، به ویژه شهدای گمنام تاریخ سازان کشور هستند و ما وظیفه داریم این فرهنگ غنی را به آیندگان برسانیم.
کد خبر: ۳۹۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ - 27April 2020

جلسه هیات امنای شهدای گمنام آستانه اشرفیه در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، جلسه هیات امنای شهدای گمنام آستانه اشرفیه صبح امروز دوشنبه هشتم اردیبهشت در محل فرمانداری شهرستان «آستانه اشرفیه» برگزار شد.

در این جلسه «حسین قربانی» نماینده مردم شهرستان «آستانه اشرفیه» در مجلس شورای اسلامی و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان اظهار داشت: گیلان در موضوع کرونا از وضعیت قرمز به وضعیت زرد رسیده است و این باعث آرامش خاطر جامعه خواهد بود؛ حرکت خودجوش عامه مردم بصورت جهادی باعث تمایز کشور ما از سایر دنیا، در برخورد با کرونا بوده است.

وی افزود: شهدای عزیز ما به ویژه شهدای گمنام تاریخ سازان کشور هستند و ما وظیفه داریم این فرهنگ غنی را به آیندگان برسانیم.

نماینده مردم شهرستان «آستانه اشرفیه» در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: همانطور که «یونس محمودی» فرماندار شهرستان توضیح دادند منابع مالی دولتی محدود است و علیرغم برنامه ریزی ۴ ساله در مورد بودجه استانی، متاسفانه در مجموع کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بودجه تخصیص داده شده است و این بخاطر محدودیت عمومی تخصیص بودجه های عمرانی در کشور بوده، لذا پیشنهاد می کنم از وجوهات مردمی نیز در این امر کمک گرفته شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خانواده های معظم شهدا ولی نعمت ما هستند و ما مداوم موظف به تکریم این عزیزان هستیم.

 در این جلسه سرهنگ «عباس بایرامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان، شهدا و ایثارگران آستانه اشرفیه، ضمن یاد و خاطره عزیزان پیشکسوتی که در این ایام از بین ما رفتند، اظهار داشت: از سال ۸۰ تا کنون پیکر مطهر ۱۳۱ شهید گمنام در ۵۰ نقطه استان تدفین شده است.

مدیر کل حفظ آثار گیلان مزار شهدای شهرستان آستانه اشرفیه را در کشور بی نظیر دانست و روند پیشرفت ساخت یادمان شهدای گمنام آستانه را خوب ارزیابی کرد و افزود: تا پایان ساخت یادمان هنوز کار داریم و باید مجدداً همه را فراخوان کنیم و از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: آیین نامه اداره، حفظ، نگهداری و بهره برداری از یادمان‌های شهدای گمنام که توسط رییس ستاد کل نیروهای مسلح به وزیر کشور ابلاغ شده است نحوه تامین مالی یادمانها را از طریق شورای برنامه ریزی استان و شهرستان تعیین کرده است و با توجه به اینکه فصل تعیین بودجه ی شهرستان است لذا مقتضی است در این امر همت لازم صورت گیرد.

سرهنگ بایرامی همچنین به بند دیگری از شرح وظایف هیات امنا اشاره و متذکر شد: هیات امنا برنامه ریزی کند و با معرفی شماره حساب اختصاصی، از کمک های مردمی بهره گیری کند.

 فعالیت فرهنگی مناسب و شاخص برای این یادمان از دیگر تاکیدات ایشان بود و افزود: با استقرار یک گروه فرهنگی جوان و خوش فکر تحت نظارت هیات امنا ، انتظار می‌رود کارهای فرهنگی شگرف و ماندگار ی انجام شود.

در پایان جلسه فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه بر لزوم بهره برداری سه ماهه از یادمان شهدای گمنام تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها