شورای انتقالی جنوب یمن:

خودمختاری را لغو نمی‌کنیم

با وجود درخواست‌های گسترده از گروه نزدیک به امارات، برای لغو خودمختاری در جنوب یمن، یکی از مقامات این گروه بر قطعیت اجرای تصمیم گرفته شده تأکید کرد.
کد خبر: ۳۹۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ - 27April 2020

خودمختاری را لغو نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «عبدالله مهدی سعید» از سران گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) در استان «ضالع» (جنوب یمن) اعلام کرد، این شورا از تصمیم خود برای اعلام خودمختاری در جنوب یمن منصرف نخواهد شد.

شورای انتقالی جنوب، گروهی سیاسی در جنوب یمن است که در می‌سال ۲۰۱۷ شکل گرفته است. هم‌اکنون این گروه مورد حمایت ابوظبی است و برای سلطه بر جنوب یمن، رقیب دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، قلمداد می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، عبدالله سعید گفت: این تصمیم گرفته شده، بازگشتی درباره آن وجود ندارد، مسئولیتی بزرگ برای اجرای آن داریم و ما آماده بدترین احتمالات هستیم.

سعید تصریح کرد: امروز در برابر دشمنانی قرار داریم که در چند جهت زیاد شده‌اند و ما باید به مسئولیت خود در برابر ملتمان عمل کنیم.

وی تأکید کرد، این تصمیم در پی تعلل دولت (مستعفی) منصور هادی، در اجرای توافق ریاض و عدم همراهی به درخواست‌ها برای بهبود اوضاع معیشتی صورت گرفته است.

ائتلاف سعودی بامداد امروز (دوشنبه) در واکنش به این موضوع بیانیه‌ای صادر و از شورای انتقالی خواست از تصمیم خود صرف‌نظر کند.

ائتلاف متجاوز خواستار لغو اعلام خودمختاری در جنوب یمن شد و آن را در تناقض با توافق ریاض خواند.

همچننی مقامات مختلف عربستان مانند «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه و «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن از شورای انتقالی جنوب خواستند از این تصمیم صرف‌نظر کند.

نیرو‌های وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که علیه دولت هادی و متحد سعودی است، اعلام خودمختاری کردند و همزمان با بیانیه رئیس این شورا –مقیم در امارات- تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفتند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار