یادواره مجازی در پایتخت یادواره‌های کشور/ یادواره شهید «شیرودی» در خانه تنکابنی‌ها

سی‌ونهمین یادواره امیر سرلشکر خلبان شهید «علی اکبر شیرودی» عصر امروز در فضای مجازی استان مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰ - 27April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اینجا مازندران است؛ پایتخت یادواره‎های شهدا. اینجا شهرهایمان شناسنامه شهدایی دارند؛ مانند کوچه‌های‌مان که به نام شهدا متبرک است. اینجا بر تارک هر شهر نام سردار شهیدی می‌درخشد که سالیان نه چندان دور در جنوب کشور در دفاع از وطن جام شهادت نوشید.

اینجا تقویم تاریخ جور دیگری رقم می‌خورد؛ تقویم‌ها نیز شهدایی هستند... در تقویم این استان امروز هشتم اردیبهشت سالروز شهادت خلبان تیزپرواز آسمان ایران امیر سرلشکر شهید «علی اکبر قربان شیرودی» است. و امروز گویی روز «شیرود» و «تنکابن» است.

یادواره مجازی در پایتخت یادواره‌های کشور / یادواره شهید «شیرودی» در منزل تنکابنی‌ها

مردم شهیدپرور تنکابن سی‌ونهمین سالروز شهادت مردی را برگزار کردند که با همه شجاعت‌ها و دلاوری‌هایی که داشت خود را سرباز ساده اسلام می‌دانست. کسی که شهید چمران عنوان «ستاره درخشان جنگ کردستان» را بر او نهاد و تیمسار ولی‌الله فلاحی او را «ناجی غرب و فاتح گردنه‌ها» خواند.

امروز مردم قدرشناس شیرود و تنکابن با وجود ویروس منحوس «کرونا» و ممنوعیت برگزاری اجتماع، یاد و خاطره این ابرمرد تاریخ دفاع مقدس را به سبک و شیوه نو در فضای مجازی برگزار کردند.

یادواره مجازی در پایتخت یادواره‌های کشور / یادواره شهید «شیرودی» در منزل تنکابنی‌ها

مردم و جوانان غیور و انقلابی که از مدت‌ها قبل برای اجرای این مراسم در کانال‌ها و گروه‌های مختلف شهرستانی برنامه‌ریزی کرده بودند از ساعت 17 عصر امروز به مدت یک ساعت و نیم به اجرای مراسم پرداختند.

مردم تنکابن و شیرود که این روزها یه خاطر شیوع کرونا در خانه‌ها ماندند، یادواره این شهید را به خانه‌ها بردند و گویی تک تک‌شان میزبان و برگزار کننده یادواره خلبان شهید شهرش بود و گروه‌ها و کانال‌ها شهرستان اقدام به پخش محتوایی تولیدی با موضوع خلبان شهید «علی اکبر شیرودی» بود. آری مردم شهیدپرور در فضایی روحانی و ملکوتی یاد و خاطره عقاب تیزپرواز آسمان ایران را گرامی داشتند.

یادواره مجازی در پایتخت یادواره‌های کشور / یادواره شهید «شیرودی» در منزل تنکابنی‌ها

در این مانور بزرگ مجازی که با همکاری ادارات و نهادهای شهرستان برگزار شد، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه، فیلم و تصاویر شهید شیرودی بارها و بارها در فضای مجازی دست به دست چرخید.

این مانور بزرگ فرهنگی مجازی با پخش قرآن، سرود ملی، سخنرانی، مداحی و دکلمه نیز همراه بود.

یادواره مجازی در پایتخت یادواره‌های کشور / یادواره شهید «شیرودی» در منزل تنکابنی‌ها

در این مراسم که با رونمایی المان هلی‌کوپتر شهید شیرودی در ورودی شهر شیرود آغاز شد، مسئولین شهرستان، خانواده‌های شهدا، بسیجیان و اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکل وزارت بهداشت در بحث مقابله با کرونا در گلزار شهدای شهرستان حضور یافته و مزار شهید شیرودی و شهدای شهرستان را گلباران کردند.

همچنین رژه موتور سواران بسیجی و افتتاح موزه شهدا در مجاور گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها