تاکید نخست وزیر جمهوری ارمنستان بر افزایش همکاری با ایران

رئیس جمهوری ارمنستان در رایزنی با همتای ایرانی خود بر لزوم افزایش همکاری‌های تجاری و اقدامات مشترک در مواجهه با ویروس کرونا تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵ - 28April 2020

تاکید نخست وزیر جمهوری ارمنستان بر افزایش همکاری با ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یک رسانه ارمنستانی از تماس تلفنی «نیکل پاشینیان» رئیس جمهور این کشور با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود خبر داد.

به گزارش وبگاه «رادیو دولتی ارمنستان» رئیس جمهور ارمنستان در این تماس تلفتی آغاز ماه مبارک رمضان را به به دولت و مردم ایران تبریک گفت.

رئیس جمهور ارمنستان در این گفت‌وگو آخرین اقدامات انجام شده در ایران جهت مقابله با ویروس کرونا را از حسن روحانی جویا شد و توضیحاتی نیز درباره شیوع این ویروس در ارمنستان و اقدامات انجام گرفته در این زمینه داد.

این دو رئیس جمهور در ادامه بر لزوم همکاری مشترک جامعه جهانی و به ویژه همکاری ارمنستان و ایران برای مواجهه با این تهدید تاکید کردند.

رئیس جمهور ارمنستان در این مکالمه برتداوم همکاری تجاری با ایران و لزوم افزایش گام‌های بیشتر تاکید کرد که مورد موافقت همتای ایرانی او قرار گرفت.

یک مقام ارشد دولت جمهوری ارمنستان نیز چندی قبل بر تداوم همکاری با ایران در عرصه‌های مختلف از جمله امور تجاری تاکید کرد. «واروس سیمونیان» معاون وزیر اقتصاد ارمنستان در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که دولت این کشور هیچگونه محدودیتی در مبادلات کالا با ایران وضع نکرده و تنها کالا‌های پزشکی شامل محدودیت هستند. این مقام ارشد دولت ارمنستان افزود که مبالادت با ایران در مرز «مگری» و پایانه «آگاراک» با مجوز و نظارت مراجع ذیربط برگزار می‌شود.

پیش‌تر، «زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه ارمنستان با اشاره به تلاش برای توسعه روابط با ایران، همکاری با تهران را برای حفظ ثبات و امنیت منطقه مهم برشمرده بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار