ارتش یمن از اسارت شماری از نیرو‌های ائتلاف سعودی خبر داد

ارتش یمن اعلام کرد نیرو‌های این کشور با دفع دو حمله گسترده ائتلاف متجاوز؛ شماری از نیرو‌های تحت امر این ائتلاف را به اسارت گرفته است.
کد خبر: ۳۹۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ - 28April 2020

ارتش یمن از اسارت شماری از نیرو‌های ائتلاف سعودی خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از کشته و اسارت ده‌ها نفر از نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی خبر داد.

یحیی سریع سه‌شنبه شب در حساب توییتری خود نوشت که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو حمله گسترده متجاوزان ائتلاف مذکور را در استان‌های مأرب (مرکز) و الضالع (جنوب غربی) را که از صبح امروز تا ظهر ادامه داشته، دفع کرده‌اند.

وی گفت در این پاتک، متجاوزان بدون اینکه پیشروی قابل ذکری داشته باشند، متحمل خسارت‌های جانی و تجهیزاتی شدند به گونه‌ای که ده‌ها تن از آن‌ها به اسارت ارتش یمن درآمده‌اند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که ائتلاف سعودی طی امروز ۱۶ بار استان‌های مأرب، جوف (شمال) و صعده (شمال غربی) را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

ائتلاف سعودی ۲۱ فروردین مدعی شد که برای کمک به تلاش‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در یمن، حملات و عملیات خود در این کشور را تا دو هفته متوقف کرده است.

با این حال دو هفته گذشت و این حملات نه تنها متوقف نشد بلکه تشدید یافت. این ائتلاف جمعه گذشته آتش‌بس ادعایی خود را برای یک ماه دیگر تمدید کرد.

ارتش یمن می‌گوید ائتلاف سعودی در ادعای خود صادق نیست و به حملات خود در استان جوف و مأرب ادامه می‌دهد و در صورت تداوم، نتایج این اقدامات خود را در عمق خاک عربستان خواهد دید.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار