گزارش دفاع‌پرس از فعالیت روحانیون در بیمارستان بقیه‌الله؛

حضور روحانیون جهادگر در کنار کادر درمان تا پایان کرونا/ پیگیری وضعیت بیماران کرونایی پس از ترخیص

حجت‌‌الاسلام خیالیان گفت: هدف ما از حضور در بیمارستان‌ها این است که بگوییم هیچ‌گاه کادر درمان را تنها نمی‌گذاریم و تا پایان بحران کرونا در کنار آن‌ها ایستاده‌ایم.
کد خبر: ۳۹۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۳ - 02May 2020

گروه اجتماعی دفاع‌پرس: تاریخ جمهوری اسلامی ایران فراز و نشیب‌های فراوانی را به خود دیده است؛ از غائله ضدانقلاب، بمب‌گذاری و ترور شخصیت‌ها گرفته تا جنگ تحمیلی هشت ساله که صدام با حمایت‌ بسیاری از کشورها علیه ایران اسلامی آغاز کرد.

اما اگر تاریخ را با دقت مرور کنیم، می‌بینم که هر جا مردم پای کار آمدند، توانستیم بر مشکلات فائق آییم و یکی پس از دیگری آن‌ها را پشت سر بگذاریم.

در زمان حمله رژیم بعث عراق به ایران همه به حالت آماده باش درآمدند، مردان در خط مقدم جنگ و زنان هم در پشت جبهه‌ها اقدام به فعالیت کردند و با همدلی و وحدت، دشمن تا بن دندان مسلح را شکست دادیم.

پس از جنگ هم این مردم بودند که پای انقلاب اسلامی ایستادند و هر جا نیاز بود، پای کار آمدند؛ امروز هم پس از شیوع کرونا در ایران، مردم در کنار کادر درمانی کشور اقدام به خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی می‌کنند.

گروه‌های جهادی، طلاب بسیجی، روحانیون و نمازگزاران محله‌ها همچون دوران دفاع مقدس مقدس پای کار آمده‌اند و در راستای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند.

تا پایان بحران ویروس کرونا در کنار کادر درمان هستیم/ پس از غسل و کفن برای اموات زیارت عاشورا می‎‌خوانیم

یکی از گروه‌هایی که با حضور در بیمارستان‌ها علاوه بر ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان و بیماران کرونایی، کار تغسیل اموات کرونایی را انجام می‌دهند، روحانیون هستند؛ روحانیون جوان با تأسی از شهدای روحانی هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با روحیه جهادی امروز برای بیماران کرونایی، خانواده‌های آن‌ها و کادر درمان قوت قلبی هستند.

حجت‌الاسلام محمدحسین خیالیان از روحانیونی است که به همراه 30 نفر دیگر به صورت داوطلب در بیمارستان بقیه‌الله حضور یافته است و به بیماران کرونایی و کادر درمانی خدمات رسانی می‌کند.

وی می‌گوید: پس از تلاش‌های فراوان و با نامه نگاری با وزارت بهداشت توانستیم در این بیمارستان حضور پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام خیالیان درباره بخش‌هایی که روحانیون حضور دارند، می‌گوید: هر جا نیاز باشد، ما حضور پیدا می‌کنیم؛ اما بیشتر در بخش بیماران کرونایی، خدمات، چکاب مراجعه‌کنندگان و تغسیل اموات کرونایی فعالیت می‌کنیم.

وی بیان می‌کند: ترسی از مبتلا شدن به کرونا ندارم. وظیفه من رعایت موارد بهداشتی است که انجام می‌دهم و من خودم را به خداوند سپرده ام.

حجت‌الاسلام خیالیان می‌افزاید: یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم، پیگیری حال بیماران کرونایی پس از ترخیص از بیمارستان است. تعدادی از روحانیون حاضر در بیمارستان با تماس با خانواده‌های بیماران کرونایی احوالات او را ثبت و به پزشک مرتبط اعلام می‌کنند.

در حین گفت‌وگو مراجعه‌کنندگان زیادی می‌آیند و ما به اجبار این گفت‌وگو را قطع می‌کنیم؛ حجت‌الاسلام خیالیان پس از رسیدگی به مراجعان جدید، می‌گوید: هدف ما از حضور در بیمارستان‌ها این است که بگوییم هیچگاه کادر درمان را تنها نمی‌گذاریم و تا پایان بحران کرونا در کنار آن‌ها ایستاده‌ایم.

وی ادامه می‌دهد: ما هم همچون روحانیون زمان جنگ هر جا نیاز باشید در میدان حضور خواهیم یافت و جانمان را برای خدمتگزاری به مردم فدا خواهیم کرد. در اینجا همه تلاش می‌کنیم که بیماران بستری، احساس تنهایی نکند و هر روز به صورت تصویری با خانواده خود صحبت می‌کنند.

تا پایان بحران ویروس کرونا در کنار کادر درمان هستیم/ پس از غسل و کفن برای اموات زیارت عاشورا می‎‌خوانیم

این روحانی می‌گوید: یکی از دلایلی که ما می‌توانیم کرونا شکست دهیم، بسیج همه مردم در قالب‌های مختلف است؛ مساجد ما به سنگری برای مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده اند؛ بازاریان ما امروز در قالب یک تیم اقدام به راه‎اندازی کارگاه ماسک کرده اند و آن‌ها را بین نیازمندان توزیع می‌کنند؛ این حضور مردمی است که کشور ما را نسبت به دیگر کشورها متمایز کرده است.

حین گفت‌وگو یکی از مراجعه کنندگان پس از تست مشخص شد که اکسیژن خونش پایین است و خودش می‌گفت این طبیعی است چرا که در حوزه تغسیل اموات فعالیت می‌کند و این معضل به دلیل سختی این کار است؛ وقتی این موضوع را می‌شنوم، کنجکاو می‌شوم تا با او کمی صحبت کنم.

حجت‌الاسلام محسن سپاسی سطح سه حوزه هست؛ او می‌گوید: کار در غسالخانه یک توفیق است؛ چرا که یک شخص را آماده سفر آخرت می‌کنی؛ اینجا همه یکدل شدند تا وقتی یک بیمار کرونایی که از دنیا می‌رود به طور کامل و شرعی غسل و کفن شود.

وی می گوید: امروز متاسفانه برخی‌ها بر این باور هستند که بیماران کرونایی بدون اینکه غسل داده شوند به خاک سپرده می‌شوند. در ابتدا به دلیل مسائلی که وجود داشت، اموات را تیمم می‌دادیم اما پس از اینکه پروتکل‌های بهداشتی اعلام شد، غسالخانه خواهران و برادران در بیمارستان بقیه الله راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام سپاسی ادامه می‌دهد: اموات را در حضور خانواده آن‌ها غسل و کفن می‌کنیم. اینجا پس از غسل و کفن کردن، زیارت عاشورا و دعا قرائت و شخص را آماده زندگی جاودانه می‌کنیم.

وی می‌گوید: کسانی که در غسالخانه فعالیت می‌کنند، خوشحال هستند که توانستند کار واجبی را انجام دهند و خودمان احساس آرامش می‎کنیم. در غسالخانه به صورت شیفتی و در هر شیفت چهار نفر فعالیت می کنند.

حجت‌الاسلام سپاسی با بیان اینکه مطمئن باشید که امور مربوط به متوفی را به صورت کامل انجام می دهیم، می‌گوید: امروز بزرگترین درسی که می‌توان در غسالخانه گرفت، این است که باید خودمان را همواره برای زندگی جاودانه آماده کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار