نخست‌وزیر اسبق عراق: مصطفی الکاظمی، رأی خواهد گرفت

رئیس ائتلاف النصر عراق پیش‌بینی کرد که نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید بتواند روز‌های آینده از پارلمان رأی اعتماد بگیرد.
کد خبر: ۳۹۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ - 29April 2020

نخست‌وزیر اسبق عراق: مصطفی الکاظمی، رأی خواهد گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نخست‌وزیر اسبق عراق می‌گوید شواهد نشان می‌دهد که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیرِ مأمور به تشکیل کابینه در این کشور از پارلمان رأی خواهد گرفت.

حیدر العبادی که هم‌اکنون ریاست ائتلاف النصر در پارلمان عراق را برعهده دارد، امروز چهارشنبه به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که مصطفی کاظمی بزودی اسامی وزرای کابینه خود را به پارلمان تقدیم و از آن رأی اعتماد خواهد گرفت.

العبادی احتمال داد که طی چند روز آینده پارلمان عراق به منظور رأی به کابینه پیشنهادی مصطفی الکاظمی، تشکیل جلسه دهد.

نخست‌وزیر اسبق عراق در این باره گفت: «مرحله فعلی (در عراق) می‌طلبد که همه با هم برای برون‌رفت از بحران اقتصادی، بهداشتی (به دلیل کرونا) و سیاسی همبستگی داشته باشند».

وی در مورد خطر بازگشت تروریسم داعش هشدار داد و گفت که تروریسم داعشی همچنان تهدیدی برای امنیت عراق است و تلاش می‌کند از شراط سختی که این کشور با آن روبه‌رو است، سوء استفاده کند. العبادی توصیه کرده برای مقابله با این تهدید، از نیرو‌های امنیتی حمایت کرده تا بتوان این طرح تروریستی را ناکام گذاشت.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق ۲۱ فروردین بعد از ناکامی و انصراف «عدنان الزُرفی»، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه که از ائتلاف العبادی بود، مصطفی الکاظمی، رئیس فعلی استخبارات عراق (اطلاعات) را برای تشکیل کابینه مکلف کرده است.

کاظمی باید تا ۲۱ این ماه از پارلمان رأی اعتماد بگیرد. برخی از نمایندگان عراق گفته‌اند که او از اعضای پارلمان خواسته برای رأی به کابینه‌اش، فردا پنجشنبه تشکیل جلسه دهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار