آمریکا خواستار بستن حریم هوایی کشور‌ها به روی پرواز‌های یک شرکت هواپیمایی ایران شد

وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعا‌های اثبات‌نشده علیه یک شرکت هواپیمایی ایرانی از کشور‌ها خواست حریم هوایی خود را به روی پرواز‌های این شرکت ببندند.
کد خبر: ۳۹۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ - 29April 2020

آمریکا خواستار بستن حریم هوایی کشور‌ها به روی پرواز‌های یک شرکت هواپیمایی ایران شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه از کشور‌ها خواست حریم هوایی خودشان را به روی پرواز‌های یک شرکت هواپیمایی ایران ببندند.

پامپئو با متهم کردن شرکت هواپیمایی ماهان به تحویل محموله‌های نامعلوم به دولت ونزوئلا گفت پرواز‌های این شرکت باید متوقف شوند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «طی روز‌های گذشته، چندین هواپیمای متعلق به ماهان‌ایر کمک‌های نامعلومی برای دولت [نیکلاس]مادورو (رئیس‌جمهور ونزوئلا) ارسال کرده‌اند.»

پامپئو گفت: «این پرواز‌ها باید متوقف شوند.» او همچنین گفت کشور‌ها باید همان‌طور که پرواز‌های این شرکت را از حق فرود منع کرده‌اند باید آسمان خود را نیز به روی آن ببندند.

دولت آمریکا از چند ماه پیش کارزاری اقتصادی و دیپلماتیک را برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو در ونزوئلا به راه انداخته است. این کارزار یکی از شکست‌های سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ محسوب می‌شود.

دولت آمریکا به همراه ده‌ها دولت کشور‌های غربی ژانویه سال گذشته میلادی «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور به رسمیت شناختند.

«خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا روز سه‌شنبه از پامپئو خواست به جای دخالت در امور داخلی ونزوئلا کاری برای حل بحران کرونا در آمریکا انجام دهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار