قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی:

کار همراه با روحیه جهادی از مهم‌ترین درس‌های شهداست

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی کار همراه با روحیه جهادی از مهم‌ترین درس‌های شهدا دانست و گفت: شهدای با داشتن روحیه جهادی چه در زمان جنگ و چه از ابتدای انقلاب تاکنون توانسته‌اند پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را برافراشته نگه دارند.
کد خبر: ۳۹۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ - 30April 2020

کار همراه با روحیه جهادی از مهم‌ترین درس‌های شهدا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «غلامحسین نوفرستی» قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی در یادواره ٣٣١ شهید کارگری استان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین درس‌های شهدا به انسان‌ها کار همراه با روحیه جهادی، ایمان، علم و معرفت است.

وی با بیان اینکه بسیاری کار می‌کنند اما کار آن‌ها جهادی نیست و هر فردی لیاقت کار جهادی را ندارد، گفت: کارگران اهل کار و تلاش هستند و کارگری که اهل کار و تلاش است روحیه جهادی دارد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه چندین سال است رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث اقتصاد را به‌عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند که تحقق آن نیازمند روحیه جهادی است، عنوان کرد: شهدای ما با داشتن روحیه جهادی چه در زمان جنگ و چه از ابتدای انقلاب تاکنون توانسته‌اند پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را برافراشته نگه دارند.

نوفرستی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضربه آن به برخی مشاغل و کارگران، اضافه کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور بسیاری از کارگران دچار آسیب شدند بنابراین افراد با آنچه در توان دارند برای کمک به این افراد وارد میدان شده‌اند و این از زیبایی‌های اسلام است.

وی در ادامه از مردم خواست با توجه به بیکاری خیلی از کارگران در صورت داشتن توان مالی با کمک مؤمنانه به یاری کارگران بیایند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایمان وقتی در کنار معرفت و کار و تلاش توامان شود شخصیتی مانند شهید برونسی و کاوه می‌سازد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی اولین شاخصه زندگی شهید برونسی‌ها و شهید کاوه‌ها را مسئله ایمان دانست و گفت: شناخت و معرفت بعد از ایمان بسیار مهم است و باید از مسائل مختلف شناخت داشته باشیم.

نوفرستی با تأکید بر اینکه صرف ایمان یا معرفت مشکلی از جامعه حل نمی‌کند و باید با تلاش و کوشش، ایمان و معرفت وارد میدان شد، ابراز داشت: اسلام با تنبلی و بی‌حالی به‌شدت مبارزه و توصیه می‌کند از تنبلی بپرهیزید چون فرد تنبل و بی‌حال به جایی نمی‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار