فرمانده عراقی:

اسناد همکاری آمریکایی‌ها و داعش تحویل دولت داده شده است

یکی از سران الحشد الشعبی عراق گفت، یکی از علل ادامه حضور آمریکایی‌ها در مثلث مرزی عراق، اردن و سوریه، حمایت از عناصر باقی‌مانده داعش در عراق است.
کد خبر: ۳۹۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ - 30April 2020

اسناد همکاری آمریکایی‌ها و داعش تحویل دولت داده شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «کمال الحسناوی» از فرماندهان الحشد الشعبی عراق، در پاسخ به کسانی که گفته‌اند با توقف فعالیت «ائتلاف بین‌المللی» به رهبری آمریکا در عراق، حملات داعش افزایش یافته، تأکید کرد که این امر با هماهنگی خود آمریکا رخ داده است.

الحسناوی در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید (چاپ لندن) گفت: با عقب‌نشینی برخی نیرو‌های ائتلاف از برخی نقا در عراق، هسته‌های خاموش داعش شروع به تحرک و هماهنگی با طرف آمریکایی کرده است. آمریکایی‌ها این کار را می‌کنند تا گفته شود که وضعیت امنیتی بعد از توقف همکاری ائتلاف با دولت عراق، متشنج شده است. اسناد این مسئله در اختیار [الحشد]است.

به گفته این فرمانده عراقی، ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه تنف، (مثلث مرزی) عراق سوریه و اردن برای حمایت از باقیمانده عناصر داعش است. این نیرو‌ها [ی ائتلاف آمریکایی]خودشان عناصر داعش را آموزش داده، تجهیز کرده و وارد شهر‌های مختلف عراق کرده‌اند. نیرو‌های آمریکایی در مرز عراق و سوریه مستقر شده‌اند تا فضا برای عناصر داعش باز باشد و بتوانند وارد و خارج شوند. تصاویر و ویدئو‌هایی از این مسئله که این ادعا را ثابت کند، تحویل دولت عراق داده شده است.

به گفته این فرمانده عراقی، نیروی هوایی عراق خودش قدرت و امکان کافی برای پر کردن جای خالی نیرو‌های ائتلاف را دارد همچنانکه الحشد الشعبی خودش نبرد‌های سنگینی با داعش را پشت سر گذاشته است بدون آنکه ائتلاف از آن پشتیبانی هوایی کرده باشد و در این نبردها، پیروزی‌های بزرگی هم کسب کرده است.

اخیرا در عراق برخی کارشناسان یا شخصیت‌های سیاسی در حال تبلیغ این موضوع هستند که توقف فعالیت ائتلاف آمریکایی سبب شده تا حملات داعش در شهر‌های عراق افزایش یابد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار